اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شهرداری بندرعباس

رکاب‌زن "البرز تا خلیج فارس" تجلیل شد

خبرگزاری فارس: "ایرج روغنچی" دوچرخه‌سوار کوهنورد 47 ساله‌ که با شعار "از البرز تا خلیج همیشه فارس" مسافت هزار و 366 کیلومتری استان البرز تا هرمزگان را پیموده است، مورد تجلیل شهردار بندرعباس قرار گرفت.

رکاب‌زن "البرز تا خلیج فارس" تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ایرج روغنچی سه‌شنبه شب در این نشست که با حضور محمدجواد سلطان‌زاده شهردار بندرعباس، معظمی‌گودرزی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی و داریوش رشیدی عضو شورای شهر بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه از سن 14 سالگی فعالیت خود را در رشته کوهنوردی آغاز و سپس به رشته‌های صخره‌نوردی، کویرنوردی و یخ‌نوردی روی آورده است، گفت: در این مدت با وجود فتح قله‌های بسیاری به غنای اصلی خود نرسیدم و در تصورم این تلاش‌ها تنها برای انگیزه‌های شخصی است.

وی ادامه داد: بر همین اساس با انگیزه‌هایی که از طبیعت به بنده منتقل شد سعی در پیوند دو گوهر ایران یعنی رشته کوه‌های البرز و دریای همیشه خلیج فارس کردم که خوش‌بختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و مطالعات انجام شده توانستم این فکرم را عملی کنم.

روغنچی با اشاره به اینکه در طول این مسیر از 13 شهرستان عبور کرده است و در هر روز بین 100 تا 120 کیلومتر رکاب زده است، تصریح کرد: از طریق ورزش می‌توان توانمندی‌های کشورمان را در تمام عرصه‌های جهانی نمایش داده و معرفی کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم برای این حرکت‌های فرهنگی ورزشی در کشور ارزش بیشتری قائل شوند تا بتوانیم کشورمان را در راه اعتلای فرهنگی به پیش ببریم.

در پایان این نشست لوح و هدیه یادبودی از سوی شهردار بندرعباس به این دوچرخه‌سوار اهدا شد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول