اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس:

اعتکاف به معنای عزلت‌گزینی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس و مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه اعتکاف به معنای عزلت‌گزینی فرد مسلمان نیست، گفت: در این مراسم انسان در فضای اجتماعی با خدای خود راز و نیاز می‌کند.

اعتکاف به معنای عزلت‌گزینی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شهره معظمی‌گودرزی سه‌شنبه شب در حاشیه حضور در مراسم اعتکاف با اشاره به اینکه "مراسم اعتکاف یکی از حکمت‌های خداوند به شمار می‌آید"، اظهار داشت: در این مراسم فرد معتکف از مسائل مادی جدا شده و بدون واسطه در محضر خداوند حضور می‌یابد.

وی اظهار کرد: اعتکاف به معنای عزلت‌گزینی فرد مسلمان نیست، بلکه در این مراسم انسان در فضای اجتماعی با خدای خود راز و نیاز می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: انسان به‌ طور معمول درگیر مسائل روزمره است، اما در یک دوره سه روزه همه این موارد کنار گذاشته شده و فرد معتکف در یک محیط معنوی قرار می‌گیرد و در این شرایط قطعاً ارتباط بیشتر و خالص‌تری با خداوند خواهد داشت.

معظمی‌گودرزی با بیان اینکه "اعتکاف عملی مستحب است"، گفت: دین اسلام شرایط را به‌ گونه‌ای برای فرد مسلمان در نظر گرفته است که در زمانی که احساس نیاز کرد، فضایی فراهم شود که در آن محیط در کنار خواهران و برادران دینی خود به عبادت پرداخته و به تصفیه روح و روان خود بپردازد.

وی ادامه داد: اعتکاف در ماه رجب که جزو ماه‌های بسیار پرفضیلت است ثواب بی‌شماری دارد و زیارت "ام‌داود" در این مراسم فضای معنوی خاصی را به وجود می‌آورد تا انسان حاجات خود را از پروردگارش بخواهد و این فضا برای همه مسلمین وجود دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس به برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد اشاره کرد و یادآور شد: مسجد از صدر اسلام به‌ عنوان محل اصلی اجتماع مسلمانان انتخاب شده است و با توجه به وقف بودن این اماکن باید اذعان کرد متعلق به خدا بوده و هیچ کس نمی‌تواند دخل و تصرفی در آن داشته باشد، به همین خاطر این اماکن برای مراسم اعتکاف انتخاب شده است.

وی در پایان گفت: در مسجد فرد معتکف وارد یک جمع کوچک‌تر از اجتماع می‌شود و در این فضا می‌تواند تجربیات معنوی بسیاری را کسب کند که این امر شرایط را برای بالندگی بیشتر جامعه فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول