اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

تملک 71 هکتار زمین روستایی در لارستان

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن لارستان گفت: در سال گذشته در شش بخش مرکزی، اوز، جویم، بنارویه، صحرای باغ و بیرم، بیش از 71 هکتار زمین روستایی مورد تملک قرار گرفته است.

تملک 71 هکتار زمین روستایی در لارستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، ناصر زائری اظهار داشت: پرونده تملک زمین در سه بخش جویم، مرکزی و بنارویه در سال جاری در دست تهیه است که در مجموع بیش از 52 هکتار را شامل می‌شود.

وی با تشریح عملکرد واحد فنی و اجرایی این نهاد اضافه کرد: عملیات عمرانی شامل زیرسازی و آسفالت و لبه‌گذاری و محوطه‌سازی در 14 روستای این شهرستان صورت گرفته که باعث ایجاد تحولی بزرگ در این مناطق شده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین در سال گذشته یک‌هزار و 135 پروانه ساختمانی صادر که 169 هزار و 288 متر مربع زیربنا را شامل شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان در ادامه به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خودمالک این شهرستان اشاره کرد و گفت: در شهر جویم، بنارویه، خور، لطیفی و اوز به 924 نفر تسهیلات خودمالکی مسکن ارائه شده و با همکاری اداره ثبت اسناد نیز 870 سند مالکیت روستایی صادر و تحویل متقاضیان شده است.

بر اساس این گزارش همچنین مدیر بنیاد مسکن  شهرستان آباده اهم فعالیت‌های این نهاد عمرانی را در سال گذشته در بخش‌های پرداخت تسهیلات، بهسازی روستاها و صدور پروانه ساختمانی و واگذاری زمین روستایی تشریح کرد.

محمدمهدی رضانیا گفت: در بخش پرداخت تسهیلات حوادث قهری 10 میلیارد ریال، در بخش ویژه روستایی به 332 واحد هر واحد مسکونی 100 میلیون ریال، تسهیلات طرح ویژه 332 میلیارد ریال و احداث مسکن مهر در چهار شهر به 118 واحد مسکونی پرداخت  تسهیلات بانکی انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان آباده افزود: بهسازی محورهای ورودی روستای خسرو شیرین، روستای محمد آباد روستای بیدک و یعقوب آباد در سال گذشته با موفقیت انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در سال گذشته 287 پروانه ساخت مسکن صادر شده است.

رضانیا متذکر شد: در سال گذشته در هفت روستای این شهرستان 125 زمین مسکونی به متقاضیان روستایی واگذار شده است.

وی پروژه 36 واحدی ادریس آباد، 46 واحدی جنت، 76 واحدی صغاد، 248 واحدی بهمن را یکی از موفق‌ترین و ماندگارترین پرونده‌های مسکونی این شهرستان معرفی کرد که حتی به صورت الگوی استانی نیز قابل طرح است.

انتهای پیام/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول