محبوبه سلیمی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم به ورود رقبای ریز و درشت داخلی و خارجی به فضای تولید، تجارت و خدمت در کشور ایران اشاره و اظهار کرد: با ورود رقبای داخلی و خارجی به میدان تولید، تجارت و خدمات، بازار ایران تبدیل به یک بازار رقابتی شده است.
وی با بیان اینکه هیچ بازاری نمیتواند تنها و بدون رقیب به پیشرفت دست یابد تصریح کرد: توجه جدی به بازاریابی برای تمام شرکتها یک امر ضروری محسوب میشود و افرادی که در راه رسیدن به این مهم غفلت کنند به سرعت میدان را به نفع رقبا واگذار خواهند کرد.
سرپرست مرکز تخصصی مشاوره کسب و کار قم با بیان اینکه داشتن علم و دانش تخصصی در ارتقاء کیفی بازار کار بسیار مؤثر است عنوان کرد: امروزه بازاریابی نیز مانند بسیاری از دانشهای دیگر به سمت تخصصی شدن پیش میرود.
وی با تاکید بر اینکه مدیران نباید به شیوههای سنتی تکیه کنند تصریح کرد: در زمان کنونی روشهای سنتی گذشته پاسخگوی نیازهای امروز نیست و مدیران شرکتها باید از شیوههای جدید بازاریابی استفاده کنند.
سلیمی با تاکید بر اینکه در زمان کنونی مدیران بیش از گذشته به دانش، مهارت و تخصص بازاریابی نیازمند هستند گفت: به کار بستن شیوههای جدید، استفاده از خدمات یک مشاور بازاریابی از جمله نکات ضروری در پیچ و خم بازار است که مدیران باید به آن توجه ویژهای داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه بازاریابی مناسب از جمله عوامل موفقیت در تجارت است گفت: شرکتهای تجاری نیازمند یک مدیر بازاریابی حرفهای هستند که دستیابی به چنین شخصی با ویژگیهای تعریف شده بسیار دشوار است.
سرپرست مرکز تخصصی مشاوره کسب و کار قم اظهار کرد: ارائه خدمات مشاورهای در مرکز مشاوره شغلی از جمله موضوعات مهم روز در کشورهای توسعه یافته است.
سلیمی اضافه کرد: تحقیقات نشان داده است استخدام یک مشاور به جای یک مدیر تمام وقت مزایای فراوانی دارد و هزینه استخدامی یک مشاور نسبت به مدیر تمام وقت حدود یک به 10 است.
سرپرست مرکز تخصصی مشاوره کسب و کار قم تصریح کرد: مشکلات سازمانها در بستر زمان قوت گرفته است و برای برطرف کردن آن به صورت ریشهای باید تلاشی همهجانبه و مستمر انجام شود و در این راستا هیچ تغییر و تحول ناگهانی قادر به حل کوتاه مدت و همیشگی آنها نخواهد بود.
وی به خدمات مرکز تخصصی مشاوره کسب و کار اشاره و بیان کرد: تهیه و تنظیم برنامه کسب و کار، تنظیم استراتژی، طراحی سیستمهای بازاریابی و فروش، طراحی و برگزاری کارگاههای آموزشی کاربردی اداری، شناخت بازارهای داخلی و خارجی محصولات و سنجش رضایت مشتری از جمله اقداماتی است که در این مرکز انجام میشود.
وی تحقیقات بازاریابی، مشاوره در زمینه برنامهریزی، کنترل تولید و مواد، طراحی کارخانه، مطالعه کار، زمانسنجی، ظرفیتسنجی، برنامهریزی استراتژیک در سازمانهای خصوصی، کاهش هزینهها، مهندسی مالی و اصلاح ساختار مالی را از دیگر اقداماتی دانست که در این شرکت انجام میشود.
انتهای پیام/ع10/د1000