اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: مذاکرات روسیه و آمریکا در مورد سپرموشکی نتیجه ای نداشت

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد با توجه به بی‌نتیجه بودن مذاکرات با آمریکا در خصوص مسئله سپرموشکی هیچ سندی برای نخستین دیدار روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا در حاشیه نشست سران گروه 20 مکزیک تهیه نشده است.

لاوروف: مذاکرات روسیه و آمریکا در مورد سپرموشکی نتیجه ای نداشت

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که هیچ سند اصولی در زمینه حل و فصل مسائل مربوط به دفاع شد موشکی برای نخستین ملاقات "ولادیمیر پوتین" و "باراک اوباما" روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا در حاشیه نشست سران گروه 20 در مکزیک تهیه نشده است، چرا که مذاکرات در این زمینه تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشتند.

لاوروف شب گذشته در مصاحبه با برنامه «خبر روز شنبه» از شبکه تلویزیونی «راسیا-1» گفت: هیچ سندی در رابطه با مسئله سپرموشکی برای دیدار سران روسیه و آمریکا تهیه نشده، چرا که مذاکرات دو کشور در این زمینه بخاطر خودداری مصرانه شرکای آمریکایی برای در نظر گرفتن نگرانی‌های مقامات مسکو تاکنون منجر به هیچ نتیجه مشخصی نشده است.

لاوروف در خصوص این دیدار آتی سران دو کشور گفت: روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا در حاشیه نشست سران گروه 20 با یکدیگر دیدار و به بررسی مسائل مهمی همچون بحران اقتصادی جهانی و مبارزه با تروریسم می‌پردازند.

نشست سران گروه 20 قرار است در تاریخ 19-18 ماه ژوئن در مکزیک برگزار شود.

"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در پاریس بعد از ملاقات خود با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که «تضمین نظامی-فنی» در خصوص عدم جهت‌گیری سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی علیه امنیت ملی روسیه برای این کشور ضروری است.

پوتین با اعلام نارضایتی از این وضعیت که تصمیمات در مورد سپر موشکی اروپایی بصورت یک‌جانبه گرفته می شوند، گفت: بسیاری از مسائل در خصوص سپر موشکی مورد بررسی قرار گرفته و بدون حضور روسیه و قطعا بدون در نظر گرفتن منافع ملی این کشور در مورد آنها تصمیم گیری شده است.

پوتین یادآور شد: البته روسیه علاقه مند است نه تنها بشنود سپر موشکی علیه این کشور جهت‌گیری نشده، بلکه تضمین نظامی-فنی محکم که در سندی حقوقی و تعهد آور تنظیم شده باشد هم دریافت کند. تنها در این صورت ما خود را امن احساس کرده و می‌توانیم گفتگو با شرکای خود را بطور معمول ادامه دهیم.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول