اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کوثر:

آسیب‌های اجتماعی با معنویت رنگ می‌بازد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان کوثر گفت:‌ آسیب‌های اجتماعی و معضلات تهدید‌کننده جوامع بشری با رنگ خدایی گرفتن و روح معنوی و اعتقادات آثار بدش را از دست می‌دهد.

آسیب‌های اجتماعی با معنویت رنگ می‌بازد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عسگر اسکندرزاده عصر امروز در گردهمایی کارشناسان آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کوثر اظهار داشت: ما با تکیه بر ارزش‌های اعتقادی می‌توانیم به همه مشکلات و معضلات غلبه کنیم و در این مسیر نباید فرصت جولان به بدخواهان و بداندیشان داد.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی برای دور شدن از آسیب نیاز به مراقبت و هوشیاری و همچنین دفع حوادث احتمالی دارد، تصریح کرد: در اسلام برای از بین بردن آثار شوم و نامناسب آسیب‌های اجتماعی و تهدیدکننده به تقویت مؤلفه‌های معنوی، اعتقادی و ارزشی نیاز داریم که ضرورت دارد در این زمینه تعامل و همکاری خوبی انجام شود.

اسکندرزاده خاطرنشان کرد: در پیوند و همفکری جامعه و نظام اجتماعی بزرگ‌ترین مؤلفه ایجاد شرایط مطلوب اجتماعی و دوری از هرگونه آسیب‌های احتمالی است که ممکن است به نظام خانواده ضربه وارد کند.

این مسئول اضافه کرد: برای دوری از این تهدیدات و آسیب‌های واقعی شایسته است شبکه اجتماعی به شکل محلات تقویت شود و آداب و رسوم گذشته در رفت و آمد خانواده‌ها با یکدیگر و حل مشکلات به صورت منطقه‌ای و محلی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در این بین تقویت مبانی اعتقادی نیز در حفظ ارزش‌ها و جلوگیری از گسست فرهنگی و اجتماعی بسیار ارزشمند و مهم است و در این حوزه باید مؤلفه‌هایی همچون احساس مسئولیت، همدلی و برادری، انصاف و عدالت و بالاتر از همه تقویت حس مسئولیت‌پذیری در اولویت و اهمیت کارها باشد.

به گزارش فارس، رئیس اداره بهزیستی شهرستان کوثر ادامه داد: اگر خانواده‌ها به ویژه پدران و مادران به اهمیت موضوع تقویت روابط خود با والدین و رفع برخی از مشکلات اجتماعی توجه داشته باشند به یقین بسیاری از نارسایی‌ها در این حوزه و رفع نیازمندی‌های روحی و جسمی مؤثر می‌باشد و این خود عاملی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

اسکندرزاده در ادامه سخنان خود گفت: در کنار بروز و ظهور برخی از آسیب‌های اجتماعی که محصول فرهنگ غرب است ما با دور شدن از زندگی سنتی و شهرنشینی سابق بیشتر گرایش به آداب و رسوم مطابق با اندیشه شرق و غرب کردیم که این خود بر تعدد و گستردگی آسیب‌ها و همچنین ضربه زدن به نظام خانواده کمک کرده و دامن زنده است.

وی افزود: ما متناسب با فرهنگ بومی می‌توانیم با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنیم و در این زمینه روش‌های علمی و شیوه‌های درست برخورد باید شناسایی شده سپس اقدام به پیشگیری انجام شود.

اسکندرزاده ایجاد حس اعتماد در جامعه را یکی از سرمایه‌های عظیم برشمرد و تصریح کرد:‌ در به هم زدن این سرمایه عظیم اعتیاد، فرار از خانه، خشونت، انزوای اجتماعی، ناهنجاری‌های رفتاری، سرقت، کودک آزاری و همسر آزاری بیش از همه تحت‌الشعاع قرار گرفته و جایگزین رفتارهای همگرایی و همنشینی اجتماعی شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول