اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

سهم بخش صنعت در صادرات غیرنفتی افزایش چشمگیری داشته است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سهم بخش صنعت و معدن در توسعه صادرات غیرنفتی و تولید ناخالص داخلی در استان اردبیل نقش بسزایی داشته است.

سهم بخش صنعت در صادرات غیرنفتی افزایش چشمگیری داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی عصر امروز در نشست برنامه‌ریزی برای گرامیداشت روز صنعت و معدن در اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان بخش‌های مختلف با رغبت و علاقمندی ویژه سعی در تولید کیفی محصولات دارند به طوریکه اکثر واحدهای استان فعال بوده و در این سنگر مشغول کار و تلاش بیشتر هستند.

وی تصریح کرد:‌ با تأمین و تزریق تسهیلات مناسب به فعالان بخش صنعت و معدن به ویژه تسهیلات سرمایه در گردش یک حرکت قابل قبولی را در توسعه واحدهای صنعتی شاهد هستیم که امیدواریم در سال تولید ملی بتوانند همسو با سایر بخش‌ها در ارتقای وضعیت تولید داخلی، جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد بستر کار و اشتغال ملی موفق عمل کنند.

عظمایی از انتخاب واحدهای نمونه صنعتی و معدنی و تجلیل از آنها در روز ملی صنعت و معدن خبر داد و خاطرنشان کرد: در این برنامه که 10 تیرماه امسال برگزار می‌شود از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان، پیشکسوتان و همچنین تولیدکنندگان نمونه تجلیل می‌شود.

به گزارش فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با قدردانی از فعالیت واحدهای تولیدی کوشا در حوزه صنایع پیشرفته که اسباب افزایش و ارتقای سطح رقابت‌پذیری صنایع کشور را فراهم کرده است، اضافه کرد: توسعه قابلیت‌های فناوری و انتقال مزیت‌های نسبی مواد اولیه و خام در بهبود تولیدات مد نظر و ملاک کار بوده که شاهد به ثمر نشستن چنین هدف‌گذاری اصلی هستیم.

در این جلسه مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز در سخنانی بیان کرد: تمام شهرک‌های صنعتی استان با داشتن زیرساخت‌های مناسب مشغول فعالیت هستند به طوریکه در هشت شهرک صنعتی و هفت ناحیه صنعتی این استان بیش از 60 واحد فعال است.

محمد ملاطفی با بیان اینکه اطلاعی از آمار تولیدی‌های فعال اردبیل وجود ندارد، گفت: هرچند اطلاع دقیقی در این زمینه وجود ندارد اما فعالیت آنها بیش از 30 درصد است.

وی با تکذیب خبر منتشر شده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر فعالیت 10 درصدی واحدهای تولیدی استان افزود: با وجود مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد اما اغلب واحدهای صنعتی با ظرفیت مناسب مشغول تولید و فعالیت هستند و سعی می‌شود برخی از مدیران واحدهای صنعتی به دور از نگرش صنعتی در این حوزه با نگاه جدید و مدرن ضعف‌ها و نقص‌ها را برطرف کنند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اولویت برنامه‌های این مجموعه را تمرکز بر توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی اعلام کرد و اظهار داشت: خلاصه کردن مشکلات شهرک‌های صنعتی در سطح آسفالت‌ریزی و لوله‌کشی آب و گاز تفکر سطحی است در حالی که با نگاه عمیق می‌توان بسیاری از معضلات و مشکلات این حوزه را برطرف کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول