اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلاله و مراوه‎تپه خبر داد

فعالیت 811 تعاونی در شهرستان‎های کلاله و مراوه‎تپه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های کلاله و مراوه‎تپه گفت: در حال حاضر 811 شرکت تعاونی بزرگ و کوچک در سطح این دو شهرستان فعالیت دارند.

فعالیت 811 تعاونی در شهرستان‎های کلاله و مراوه‎تپه

محمد سرگلزایی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: اصلی‎ترین فعالیت این تعاونی‎ها با توجه به بافت جغرافیایی منطقه، نیروی انسانی موجود و شغل مردم این دو شهرستان در بخش‎های کشاورزی و دامداری است و چند تعاونی دیگر هم در بخش خدمات‎رسانی، صنعت و مسکن فعالیت دارند.

وی خاطر نشان کرد: در سطح دو شهرستان 5 هزار و 100 کارگر مشغول به کار هستند که از این تعداد 2 هزار و 500 نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‎مند هستند.

وی ادامه داد: مابقی این کارگرها با توجه به تازه کار بودن و یا فصلی بودن کار هنوز بیمه نشده‎اند و ان‌شاءالله تمهیداتی اندیشیده شده تا تعداد بیشتری زیر پوشش بیمه بروند و از خدمات آن بهره‎مند شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کلاله اضافه کرد: تعداد 2 هزار کارگر در سطح کارگاه‎های کوچک و بزرگ شهرستان و کارخانجات مشغول به کار هستند که با برنامه‎ریزی‎های انجام شده و نشست‎هایی که به اتفاق فرماندار شهرستان کلاله با جمعی از سرمایه‎گذاران بخش خصوصی برگزار کردیم انتظار داریم در سال جاری تعداد بیشتری کارگاه و کارخانه راه‌اندازی و موجب اشتغالزایی بیشتر در این منطقه محروم شود.

وی از آمادگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کلاله برای تشکیل شرکت تعاونی خبر داد و اذعان داشت: افرادی که مایل هستند با مراجعه به اداره در جریان چگونگی ثبت شرکت تعاونی قرار بگیرند با توجه به نیازهای این دو شهرستان محروم اقدامات خود را در راستای رفع نیازهای مردم در زمینه‎های مختلف قرار بدهند و از حمایت و تسهیلات خوبی هم بهره‎مند شوند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول