اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با اشاره به مخالفت با سپر موشکی و وتوی قطعنامه ضد سوری

مک‌کین: پوتین همچنان به کارهای عجیب خود ادامه می‌دهد

خبرگزاری فارس: "جان مک‌کین" سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی خودداری رئیس‌جمهوری روسیه از شرکت در نشست سران گروه 8 را «بی‌احترامی» تلقی کرده و ابراز امیدواری کرد که «بهار روسی» هر چه زودتر به مسکو هم برسد.

مک‌کین: پوتین همچنان به کارهای عجیب خود ادامه می‌دهد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "جان مک‌کین" سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی و نامزد سابق پست ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که خودداری "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه از سفر به آمریکا برای شرکت در نشست سران گروه 8 در کمپ دیوید را «بی‌احترامی» ارزیابی می‌کند.

مک‌کین در مصاحبه با روزنامه «فیگارو» فرانسه گفت که خودداری پوتین از شرکت در نشست سران کشورهای عضو گروه 8 کشور بزرگ صنعتی جهان نوعی بی‌احترامی است. آمریکا خواهان رویارویی با روسیه نیست. رئیس‌جمهوری ما دست به هر کاری زد تا روابط با مسکو را بهبود ببخشد، اقدامی که من در این مقام هرگز انجام نمی‌دادم، ولی اوباما دگمه «ازسرگیری روابط» با روسیه را تا به آخر فشار داد.

این سناتور جمهوری‌خواه افزود: با این وجود پوتین همچنان به کارهای عجیب خود ادامه می‌دهد. نظریه طرح سپر موشکی او را تسخیر کرده است و او با اصرار به همراه مقامات چینی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد سوریه را وتو کرده است که بشدت به اعتبار وی در جهان عرب لطمه زده است. من فکر می‌کنم که نارضایتی در روسیه در آینده همچنان افزایش خواهد یافت و «بهار روسی» هم به مسکو خواهد رسید.

وی در این رابطه تاکید کرد: در حالیکه جهان شاهد تحولات بزرگی است، آمریکایی‌ها باید به جانبداری از طرف حق این تحولات بپردازند، حتی اگر این نگرانی وجود داشته باشد که در آینده چه خواهد شد.

مک‌کین در عین حال با اعتراف به اینکه مسلما خطر به قدرت رسیدن تندرویان وجود دارد، سخنان خود را اینگونه به پایان رساند که این بدان معنا نیست که آمریکا باید همه جا دست به اقدام نظامی بزند. این به معنای آن است که ما باید دست به تشکیل اتحاد زده و نقش رهبری را در این خصوص ایفاء کند. دراین رابطه مسئله سوریه هم نیازمند نقش رهبری آمریکا است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول