اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: هیچ کس نمی‌تواند روسیه را وادار به تغییر موضعش در قبال سوریه کند

خبرگزاری فارس: کفیل وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که این کشور علی‌رغم اعمال فشارها از خارج قصد ندارد مواضع خود در قبال بحران در سوریه را تغییر دهد و شورای امنیت هم هرگز اجازه مداخله خارجی در این کشور را نخواهد داد.

لاوروف: هیچ کس نمی‌تواند روسیه را وادار به تغییر موضعش در قبال سوریه کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" کفیل وزارت امور خارجه روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که این کشور علی‌رغم فشارهای خارجی به هیچ وجه قصد ندارد مواضع خویش در قبال بحران داخلی در سوریه را تغییر دهد.

لاوروف که برای انجام دیداری رسمی به پکن سفر کرده است روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در پایان مذاکراتش با "یانگ جیه چی" همتای چینی خود در پکن گفت: کسانی هستند که می‌خواهند بر ما فشار وارد کنند تا موضع گیری ما در قبال بحران سوریه تغییر کند. ولی ما در برابر این اعمال فشارها از مواضع خود دست برنخواهیم داشت.  

وی همچنین بعید ندانست که بمب گذاری‌های صورت گرفته در سوریه ممکن است از خارج از این کشور و با هدف بی ثبات کردن اوضاع داخلی در سوریه برنامه ریزی شده باشد.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص انفجارهای روز پنج شنبه در دمشق گفت: احتمال دارد برخی شرکای ما بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم دست به اقدامات عملی (در سوریه) بزنند تا اوضاع در این کشور متشنج شود. منظور من انفجارهایی است که شما به آن اشاره کردید.

به گفته لاوروف، شورای امنیت سازمان ملل متحد اجازه دخالت خارجی در امور داخلی سوریه را نخواهد داد. ولی برخی کشورها نه تنها به حل و فصل مناقشه کنونی در سوریه کمکی نمی‌کنند، بلکه به تحریک مخالفین در این کشور دست می‌زنند تا اوضاع به سمتی سوق یابد تا امکان مداخله خارجی در آن فراهم شود. این اقدامات غیرقابل قبول هستند و شورای امنیت هرگز اجاز چنین کاری را نخواهد داد.

لاوروف یادآور شد: کسی مسئولیت آنچه در سوریه در حال رخ دادن است را از گردن مقامات دمشق برنمی‌دارد، ولی نباید مخالفین دولت را نیز در این خصوص بی تقصیر دانست. در حال حاضر گروه‌های تروریستی در خاک سوریه به راحتی دست به اقدامات مسلحانه و تروریستی می زنند و مردم بی گناه این کشور قربانی می شوند.

وی افزود: این در حالی است که برخی اعضای جامعه بین الملل بر آنها نفوذ دارند. این نفوذ باید در جهت مثبت و برای حل مشکلات استفاده شود نه برای ضرر رساندن. البته ما (روسیه) همه تلاش خود را بکار خواهیم بست تا همه طرفین در سوریه با ماموریت صلح ناظرین سازمان ملل و کوفی عنان برای حل مشکلات همکاری کنند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول