اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی:

کارگاه مهارت‌های بیان تفسیر در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: کارگاه مهارت‌های بیان تفسیر ویژه ائمه جماعات مساجد در تبریز برگزار می‌شود.

کارگاه مهارت‌های بیان تفسیر در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "محمد هادی نیا"‌ اظهار داشت: کارگاه مهارت‌های بیان تفسیر ویژه ائمه جماعات مساجد آذربایجان‌شرقی به همت کانون فرهنگی هنری طفلان مسلم (کانون تخصصی قرآن) و با مشارکت مرکز تخصصی تفسیر قم ‌برگزار می‌شود.

وی توسعه ارتباط و انس با تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، تقویت و تربیت کادر متخصص تفسیر قرآنی، توسعه فرهنگ قرآنی در کانون‌ها و مساجد و همچنین تکمیل و ارتقای طرح تلاوت نور را از جمله اهداف این کارگاه برشمرد و گفت: این دوره به‌صورت حضوری به مدت 44 ساعت آموزشی برگزار می‌شود.

هادی‌نیا برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های بیان تفسیر، توسعه فرهنگ تفسیر و فن ترجمه در مساجد کشور به‌عنوان یک طرح ملی، توسعه فرهنگ آموزش تفسیر به ائمه جماعات و ایجاد شبکه مفسران مساجد و یکسان‌سازی آموزشی طرح تفسیر مساجد را از دیگر اهداف این دوره آموزشی اعلام کرد.

وی با اشاره به این‌که ائمه جماعات و مربیان پس از شرکت در این دوره، طرح تفسیر روزانه در مساجد را به اجرا در‌ می‌آورند، افزود: محتوای آموزشی دوره؛ مهارت‌های بیان تفسیر روزانه قرآن کریم طبق برنامه مرکز تخصصی تفسیر قم است که از دهم تا دوازدهم خردادماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار می‌شود.

هادی‌نیا با بیان اینکه 50 نفر از ائمه جماعات و مربیان قرآنی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی پس از حضور در کلاس‌های نظری و عملی در آزمون پایان دوره شرکت می‌کنند، گفت: روش‌های تفسیر، اصول و مبانی تفسیر، قالب‌های عرضه تفسیر، روش دسته‌بندی موضوعی، لغزش در ترجمه، جذاب‌سازی کلاس، روش کلاس‌داری، قرآن و کودک از جمله موضوعات پیش‌بینی شده برای طرح در این دوره هستند.

انتهای پیام/‌ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول