اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از کشف بنای تاریخی در مازندران گزارش می‌دهد

دستگیری 3 حفار غیرمجاز در کجور مازندران

خبرگزاری فارس: با همکاری بسیج ناحیه پول کجور و یگان حفاظت میراث فرهنگی نوشهر و چالوس، سه نفر از حفاران غیرمجاز در بخش کجور شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری 3 حفار غیرمجاز در کجور مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، با همکاری بسیج ناحیه پول کجور و یگان حفاظت میراث فرهنگی نوشهر و چالوس، سه نفر از حفاران غیرمجاز در بخش کجور شناسایی و دستگیر شدند.

این سه نفر در حین انجام حفاری غیر مجاز در منطقه معروف به " لکتور خمن" در شهر پول مازندران بودند که به دام قانون افتاده و تحویل مراجع قضایی شدند.

بر اساس بررسی اولیه یک بنای تاریخی کهن با معماری خاص از جنس ساروج در این حفاری غیرمجاز در دل زمین کشف شد.

منطقه حفاری شده توسط باستان شناسان همچنان در حال مطالعه است تا قدمت و دوره تاریخی این بنا به طور دقیق مشخص گردد.

جواد رجبی مسئول یگان حفاظت میراث فرهنگی نوشهر و چالوس با تایید این خبر در گفت‌وگو با فارس به شکل‌گیری یگان حفاظت از میراث فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: شکل‌گیری این یگان تازه تاسیس کمک بسیار شایانی به صیانت از آثار و ابنیه کشور کرد به‌ طوری که سرقت از اشیای فرهنگی و تاریخی کاهش یافته و بسیاری از باندهای قاچاق اشیای عتیقه دستگیر و متلاشی شدند.

مسئول یگان حفاظت میراث فرهنگی چالوس و نوشهر افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی نیاز به امکانات لازم دارد تا بتواند بهتر از گذشته نسبت به حفظ و حراست از آثار و ابنیه تاریخی در منطقه به وظیفه خود عمل کند و امیدواریم مسئولان امر دراین باره تمهیداتی بیندیشند.

وی تصریح کرد: بسیاری از آثار تاریخی در این مدت شناسایی و با گزارش‌های به موقع ماموران یگان حفاظت از تخریب بسیاری از بناها جلوگیری به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول