اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد:

یارانه من‌کارت حذف می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد از حذف یارانه من کارت و تغییر قیمت آن به دو هزار و 500 تومان ودیعه و 500 تومان شارژ خبر داد.

یارانه من‌کارت حذف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، هوشنگ خندان‌دل اظهار کرد: از روز سه‌شنبه 16خرداد ماه من کارت‌های جدید به قیمت دو هزار و 500 تومان ودیعه و 500 تومان شارژ اولیه در مراکز شارژ و فروش به مردم عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون مبلغ 700 تومان به عنوان ودیعه از مردم دریافت و مابه‌التفاوت آن از محل شهرداری و در قالب یارانه تامین می‌شود.

خندان‌دل با اشاره به این موضوع که در حال حاضر در بیش از 375فروشگاه و 85 باجه ویژه در سطح شهر خدمات شارژ و فروش من کارت را به شهروندان ارائه می‌دهند خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از دو میلیون من کارت به متقاضیان واگذار شده و بر این اساس و آمارهای موجود هر مسافر اتوبوس به طور سرانه بیش از 2عدد من کارت دریافت کرده‌‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: از آنجا که در حال حاضر عموم مردم دارای من کارت است به ادامه عرضه من کارت با شیوه گذشته نیازی نبود و یقینا می‌توان از اعتباری که تاکنون برای یارانه مابه التفاوت نرخ من کارت توسط شهرداری هزینه می‌شد، در سایر سرفصل‌های مورد نیاز شهر به‌ویژه توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل شهری که مستقیما با زندگی غالب شهروندان مرتبط بوده و موجبات بهبود خدمات شهرداری را فراهم خواهد آورد استفاده کرد.

وی ادامه داد: من کارت‌های جدید دارای شماره سریال مندرج بر روی کارت بوده و شماره‌های یاد شده آنها را از کارت‌های قدیم متمایز می‌سازد.

به گفته وی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در صورت عدم نیاز به این کارت با ارائه آن به باجه‌ها می‌توانند مبلغ ودیعه و میزان شارژ باقیمانده را دریافت کنند.

خندان‌دل با بیان اینکه در سال‌های اخیر شهروندان شاهد تحولات قابل توجهی در حوزه حمل و نقل عمومی به‌ویژه اتوبوسرانی بوده‌اند، گفت: احداث قریب به یک هزار دستگاه سایه بان شیشه‌ای، ایجاد خطوط ویژه با نگاه توسعه آن، استفاده از توان بخش خصوصی در افزایش 2برابری ناوگان در سه سال گذشته، ایجاد 9خط در قالب سامانه تندرو،توسعه پایانه‌های درون شهری و بازسازی بخش چشمگیری از ناوگان فرسوده بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.

وی حذف بلیت کاغذی و پول نقد را از چرخه سرویس‌دهی اتوبوسرانی و الکترونیکی‌کردن پرداخت بهای خدمات از طریق من کارت را از دیگر اقدامات مهم و لازم الاجرا در این حوزه برشمرد. 

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول