اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات آذربایجان‌شرقی:

آذربایجانی‌ها سالانه 4.5 کیلو ماهی می‌خورند

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات آذربایجان‌شرقی از افزایش مصرف سرانه مصرف ماهی استان به 4.5 کیلوگرم خبر داد.

آذربایجانی‌ها سالانه 4.5 کیلو ماهی می‌خورند

 به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، محمد صمدزاده صبح امروز در جلسه مشترک با فرماندار شهرستان هشترود برای بررسی مشکلات پرورش شیلات در این شهرستان اظهار کرد: ایجاد بازارچه‌های محصولات آبزیان در شهرها ضروری است زیرا یکی از چالش‌های اصلی جامعه بشری امنیت غذایی است و جامعه‌ای که بخواهد سالم، پویا و خلاق باشد باید مواد‌غذایی مفید مانند ماهی را در سبد غذایی خود جای دهد.

وی از افزایش مصرف سرانه مصرف ماهی استان به 4.5 کیلوگرم خبر داد و افزود: طبق تحقیقات انجام گرفته مشخص شده فقدان بازارهای مناسب و پراکندگی فروشگاه‌های عرضه غیربهداشتی تاثیر زیادی در کاهش مصرف آبزیان دارد از این رو توسعه بازارها و فروشگاه‌ها، بهداشتی کردن عرضه، تنوع محصول و هویت داشتن محصول همچنین رقابتی کردن بازار و تبلیغات می‌تواند سبب افزایش مصرف ماهی در جامعه باشد.

صمدزاده ادامه داد: بهره‌برداران چاه‌های کشاورزی دارای پروانه بهره‌برداری با حداقل کارکرد دو هزار ساعت در طول فصل زراعی و برق کشاورزی، از تمام تخصص‌های کارشناسان شیلات در سراسر استان به‌صورت رایگان بهره‌مند خواهند شد.

وی تولید ماهی برای برنامه پنجم در استان را 6 هزار تن اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح‌ها تا پایان برنامه، تولید ماهی در استان به 13 هزار تن می‌رسد.

صمدزاده بهره‌گیری از دستگاه‌های جدید و مدیریت صحیح در مزارع پرورش ماهی را از جمله علل افزایش تولید آبزیان در استان اعلام کرد.

علی نجاری فرماندار هشترود هم گفت: سد سهند هشترود بهترین مکان برای پرورش انواع ماهی است؛ از این‌رو ایجاد و احداث پرورش ماهی بزرگ در حاشیه این سد بخشی از پرورش ماهی استان را تامین می‌کند.

وی افزود: زمین‌های دولتی حاشیه رودخانه‌ها هم برای پرورش ماهی به کارشناسان کشاورزی جویای کار داده خواهد شد.

جعفر صادقی مدیر جهادکشاورزی هشترود هم از اجرای طرح پرورش ماهی در آب‌های سطحی حاشیه رودخانه‌های هشترود خبر داد و افزود: این مدیریت برای احداث کارگاه‌های پرورش ماهی در کنار رودخانه‌ها حمایت مالی خواهد کرد و پرورش‌دهندگان می‌توانند بدون ارجاع به استان در شهرستان پروانه احداث پرورش ماهی صادر را بگیرند.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول