اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی لرستان:

بافت فرهنگی در بین کشاورزان بسیار ضعیف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی لرستان گفت: بافت فرهنگی در بین جامعه کشاورزان بسیار ضعیف است و عدم استفاده از کود و سموم شیمیایی باعث کم بار شدن تولید محصول و در نتیجه آن ضرر مالی کشاورزان می‌شود.

بافت فرهنگی در بین کشاورزان بسیار ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی استاندارد و تحقیقات صنعتی لرستان، محمدرضا واعظی‌پور‌ در خصوص موانع پیش روی محصولات ارگانیک در استان گفت: محصولات ارگانیک کالاهایی هستند که استفاده از آنها ضروری است، چرا که سلامت جامعه و افراد را تامین می‌کند.

وی افزود: بافت فرهنگی در بین جامعه کشاورزان بسیار ضعیف است، عدم استفاده از کود و سموم شیمیایی باعث کم بار شدن تولید محصول و در نتیجه آن ضرر مالی کشاورزان می‌شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی لرستان با اشاره به اینکه شهر خرم‌آباد از وجود دو آزمایشگاه تجهیز شده برای آزمایش محصولات ارگانیک بهره‌مند است، خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه‌ها با دیدگاه صادراتی محصولات استان را پذیرش و نمونه‌گیری می‌کنند.

واعظی‌پور اظهار کرد: دو آزمایشگاه مذکور جواب‌گوی نیاز محصولات معرفی شده استان هستند و حتی توان و ظرفیت پذیرش سایر محصولات کشاورزی را نیز دارند، تا نمونه‌های دیگر را با استاندارد مورد نظر انطباق دهند.

وی با انتقاد از دورنمای تولید محصولات سالم گفت: طرح تولید محصولات ارگانیک در حال حاضر بسیار موفق پیش می‌رود و کاهش درصد سموم در نمونه‌گیری‌های کالاهای کشاورزی گواه بر این مدعاست.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی لرستان اضافه کرد: اطلاع‌رسانی به مردم برای استفاده از محصولات سالم موجب کاهش سایر بیماری‌های شیوع یافته در میان مردم امروزه می‌شود.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول