اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مرکز بهداشت قم خبر داد

اجرای طرح سنجش سلامت برای 20 هزار دانش‌آموز سال اولی

خبرگزاری فارس: کارشناس سلامت نوجوانان و جوانان مرکز بهداشت استان قم گفت: امسال 20 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی مورد معاینات پزشکی قرار می‌گیرند.

اجرای طرح سنجش سلامت برای 20 هزار دانش‌آموز سال اولی

پروین خاجات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان بدو ورود به دبستان اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح دانش‌آموزانی که از لحاظ سلامت بینایی، شنوایی و ... دچار مشکل هستند شناسایی شده و به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: معاینات پزشکی و واکسیناسیون در مراکز بهداشتی درمانی و سایر خدمات سنجش بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی در پایگاه‌های سنجش آموزش و پرورش انجام می‌شود.

کارشناس سلامت نوجوانان و جوانان مرکز بهداشت استان قم ابراز داشت: آموزش و پرورش استثنایی هزینه‌ای را برای هر دانش‌آموز تعریف کرده است اما انجام معاینات پزشک و واکسیناسیون در مراکز بهداشتی درمانی مرکز بهداشت رایگان است.

وی با بیان اینکه امسال اجرای طرح از 15 اردیبهشت ماه آغاز شد ادامه داد: اجرای این طرح ویژه دانش‌آموزان سال اول ابتدایی است که هر ساله از ابتدای تیر ماه و همزمان با ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام می‌شود اما امسال از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده است.

خاجات تصریح کرد: سلامت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و معاینه پزشک در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی انجام شده و در شناسنامه سلامت هر دانش‌آموز ثبت می‌شود.

کارشناس سلامت نوجوانان و جوانان مرکز بهداشت استان قم تصریح کرد: دانش‌آموزانی که در موارد یاد شده دارای مشکل باشند، به مراکز تخصصی‌تر ارجاع داده می‌شوند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 20 هزار دانش‌آموز در این طرح معاینه شوند.

خاجات اضافه کرد: تمام دانش‌آموزان در سال گذشته مورد معاینه قرار گرفتند و تعدادی از دانش‌آموزان به دلایلی همچون مهاجرت در طرح شرکت نداشتند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول