اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

احداث 56 هزار هکتار شبکه آبیاری در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در احداث شبکه آبیاری تحت فشار در استان و پایاب سدها موفق شدیم 56 هزار هکتار شبکه را اجرایی و عملیاتی کنیم و در همین راستا 26 هزار هکتار شبکه نیز در دست اجراست.

احداث 56 هزار هکتار شبکه آبیاری در اردبیل

عادل عبدایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اجرای 15 هزار هکتار شبکه در برنامه این سازمان است و در 10 سال آینده نیز 150 هزار هکتار شبکه‌گذاری مد نظر و هدف‌گذاری اصلی است.

عبدایمانی از اجرای 13 هزار و 500 هکتار طرح آبیاری تحت فشار در استان اردبیل خبر داد و افزود: در این زمینه نیز 10 هزار هکتار در حال برنامه‌ریزی و 30 هزار هکتار نیر مورد هدف‌گذاری و برنامه آتی این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: هدف‌گذاری اصلی ما این است که در 10 سال آینده بیش از 250 هزار هکتار شبکه و 53 هزار هکتار نیز طرح آبیاری تحت فشار در استان اردبیل عملیاتی کنیم که با تحقق این رقم راندمان آبیاری استان به 55 درصد برسد.

وی در مورد متوسط راندمان آبیاری در کشورهای پیشرفته گفت: در کشورهای اروپایی به دلیل میزان بارش متناوب نیاز به آبیاری تکمیلی نیست و راندمان آبیاری در کشورهای خشک و نیمه خشک نظیر ایران مطرح است که انتظار می‌رود شرایط بهبود را روز به روز در این حوزه شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اگر 63 هزار هکتار شبکه مدرن پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان نیز تا پایان برنامه پنجم و در فازهای مختلف تکمیل و به بهره‌برداری برسد ما قادر خواهیم بود هم متوسط میزان تولید را افزایش داده و هم بستر اشتغال پایدار را برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی و علاقمندان به این حوزه فراهم کنیم.

عبدایمانی در پایان به خبرنگار فارس اظهار داشت: هیچ مانعی در توسعه برنامه‌های شبکه آبیاری مدرن، طرح انتقال آب و همچنین بهره‌گیری از توان بخش غیر دولتی وجود ندارد چرا که توسعه حقیقی بخش کشاورزی استان به عنوان اولویت توسعه با همت و ورود بخش غیر دولتی و سرمایه‌گذاران علاقمند امکانپذیر خواهد بود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول