اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

با گرانفروشی برخورد می‌کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه حل مشکل گرانی نیازمند یک عزم ملی است گفت: در استان قم با تشدید بازرسی‌ها با گرانفروشی قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

با گرانفروشی برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم یونس عالی‌پور پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اهمیت نظارت بر بازار اظهار کرد: در راستای کنترل بازار نسبت به تشدید نظارت‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه باید مسئله تنظیم بازار به صورت مستمر مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: گرانی و گرانفروشی دو مقوله جدای از یکدیگر هستند و ما برای برخورد با هرکدام از این دو مقوله باید برنامه‌ریزی متفاوتی داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه گرانی کالاها یک مسئله فرا استانی بوده و علل مربوط به خود را دارد‌ اضافه کرد: تغییرات نرخ ارز، تغییر قیمت حامل‌های انرژی، افزایش دستمزدها و... از جمله دلایل گرانی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با گرانی نیازمند عزم ملی هستیم خاطر نشان کرد: گرانفروشی امری است که در نتیجه فقدان نظارت دستگاه‌های مسئول رخ می‌دهد و دستگاه‌های نظارتی استان باید دقت بیشتری در نظارت بر قیمت‌ها داشته باشند.

عالی‌پور با اشاره به اینکه برای مقابله با گرانفروشی باید تعزیرات حکومتی، دادگستری و نیروی انتظامی همکاری گسترده‌ای داشته باشند اضافه کرد: تقویت توان بازرسی از جمله راه‌هایی است که منجر به پیشگیری از گرانفروشی و شناسایی متخلفان می‌شود و ما نیز این برنامه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی ضرورت حفظ رضایت شهروندان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: در زمینه بازرسی و مقابله با گرانفروشی برنامه روزانه‌ای تدوین شده و مکانیزم‌های نظارتی نیز تقویت شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به تشکیل گشت‌های مشترک و فعال با تعزیرات حکومتی در راستای مقابله با تخلفات واحدهای صنفی خاطر نشان کرد: ما در فرآیند بازرسی نیازمند همکاری هر چه بیشتر مردم هستیم و مردم نیز باید بتوانند با گزارش‌های خود ما را در بعد نظارت و بازرسی هر چه بیشتر حمایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: تلفن 124 سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان قم به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و مردم می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص گرانفروشی و دیگر تخلفات مربوط به اصناف به ستاد خبری این سازمان اطلاع‌ دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول