اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مشاوران جوان استاندار گلستان:

حوزه بانوان هدف اصلی در جنگ نرم دشمن است

خبرگزاری فارس: رئیس مشاوران جوان استاندار گلستان گفت: هدف اصلی و تاثیرگذار جنگ نرم دشمن به حوزه زنان و بانوان جامعه اسلامی معطوف شده است.

حوزه بانوان هدف اصلی در جنگ نرم دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید روح‎الله حسینی عصر شنبه در برنامه ملی کرسی آزاداندیشی اسلامی با محوریت عفاف و دختران انقلاب که در تربیت معلم گرگان برگزار شد اظهار داشت: برگزاری کرسی‎های آزاداندیشی نتیجه یک کار کارشناسی است که در چهار حوزه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به بررسی موضوع پرداخته شده است.

وی هدف اصلی برگزاری کرسی‎های آزاداندیشی را تشکیل بانک جامع اطلاعاتی موضوعی در حوزه دختران خواند و بیان کرد: فعال کردن هسته‎های استانی کارگروه دختران، تامین محتوای فرهنگی، ایجاد فضای آزاداندیشی در مسائل داخلی استان، ایجاد ارتباط بین فعالان و صاحب‎نظران فرهنگی از دیگر اهداف برگزاری کرسی آزاداندیشی عفاف و دختران انقلاب است.

رئیس مشاوران جوان استاندار گلستان به مسئله جنگ نرم دشمن که از سال‎ها پیش توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته اشاره کرد و بیان داشت: در دنیا دشمن به سراغ سنگرهای معنوی روی می‎آورد تا آنها را منهدم کند لذا به سراغ ایمان‎ها، معرفت‎ها، عزم‎ها و پایگاه‎های یک نظام و کشور می‎آید تا آنها را منهدم و فرصت‎های یک نظام را به تهدید تبدیل کند.

حسینی از جنگ نرم به عنوان تقابل دو گفتمان یاد کرد و متذکر شد: گفتمان انقلاب اسلامی با گفتمان غرب، مارکسیسم، لیبرالیسم و اومانیسم در دو حوزه برای رسیدن به جهانی‎سازی که یکی با نگاه اسلام و دیگری با نگاه سکولاریسم است در تقابل با یکدیگر هستند.

وی یادآور شد: اسلام به دلیل عدالت و معنویتی که در آن وجود دارد و غرب به دلیل اینکه فقط جهانی‎سازی با محوریت آمریکا را می‎خواهد در تقابل با یکدیگر برخاسته‎اند.

رئیس مشاوران جوان استاندار گلستان در خصوص تضاد این دو جریان بیان کرد: غرب در حوزه‎های رسانه‎ای، فناوری و سایبری تلاش کرده تا دختران ایرانی به سمت غرب گرایش پیدا کنند و افکار غربی حتی در زمینه برنامه‎ریزی در فرهنگ اسلام رسوخ پیدا کرده است.

حسینی با ابراز تاسف از اینکه برنامه‎ریزی در حوزه فرهنگی از مدل غربی تبعیت می‎کند خاطر نشان کرد: غرب مشرق‎شناسان خوبی دارد اما کشور ما به دلیل اینکه در حوزه برنامه‎ریزی شناختی نسبت به موقعیت غرب ندارند، برنامه‎ریزی‎هایش در تقابل با جریان غرب نیست.

وی افزود: متاسفانه در حوزه دینداری جامعه، در بخش‎های زنان به عنوان تاثیرگذاران جامعه و در بخش مسئولان آنچه که باید صورت پذیرد به آن توجه نشده است.

رئیس مشاوران جوان استاندار گلستان به نکته کلیدی که بارها از سوی مقام معظم رهبری به آن تاکید شده اشاره کرد و بیان داشت: "توسعه" واژه‎ای غربی است و باید به جای آن از کلمه "پیشرفت" که واژه‎ای اسلامی است، استفاده کرد بنابراین همه باید سعی کنیم تا مفاهیم را در جای خود به درستی استفاده کرده و برای رسیدن به هدف نهایی، متناسب با مفاهیم اسلامی حرکت کنیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول