اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان خبر داد

همکاری 57 سمن با اداره ورزش و جوانان گلستان

خبرگزاری فارس: معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان گفت: در حال حاضر 57 سازمان مردم‌نهاد یا سمن در حوزه‌های مختلف با این معاونت همکاری دارند.

همکاری 57 سمن با اداره ورزش و جوانان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدعلی رحیمیان در نشستی که صبح امروز با مسئولان و رابطان امور جوانان ادارات شهرستان‌های استان داشت اظهار داشت: از این تعداد گرگان با 35 سمن، گنبدکاووس با چهار سمن، آزادشهر و کردکوی هر کدام با سه سمن، آق‌قلا، علی‌آبادکتول و رامیان با 2 سمن، بندرگز، بندرترکمن، مینودشت و کلاله، مراوه‌تپه، خان‌به‌بین و گالیکش هم هر کدام با یک سمن در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت اصلی سمن‌ها در حوزه ساماندهی اوقات فراغت جوانان، ساماندهی ازدواج جوانان، ساماندهی مسکن، ارتقا هویت دینی و ملی، توسعه و ارتباط جوانان با مسائل مختلف غیرسیاسی، ارتقای رفاه و تامین اجتماعی، برنامه‌های توانمندسازی جوانان در حوزه‌های مختلف و فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و آموزشی است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان اضافه کرد: جامعه هدف معاونت جوانان سنین 15 تا 29 سال را شامل می‌شود، ضمن اینکه افراد هیئت مؤسس که بنای اصلی شکل‌گیری یک سازمان مردم‌نهاد را پایه‌گذاری می‌کنند از هر سنی می‌توانند باشند با این توضیح که افراد عضو شورای مرکزی و دبیر سمن و بازرسان طی انتخابات با حضور نماینده معاونت جوانان استان انتخاب می‌شوند و باید بین 18 تا 29 سال سن داشته باشند.

رحیمیان با اشاره به شکل‌گیری شورای عالی جوانان در سال‌های نخستین انقلاب اذعان داشت: از سال 1370 به بعد فعالیت جوانان در قالب سازمان ملی جوانان شکل گرفت و در اوایل سال 1378 به شکل معاونت جوانان نهاد ریاست جمهوری ادامه کار داد، تا اینکه در انتهای سال 1389 طرح وزارت ورزش و جوانان به تصویب مجلس رسید و در ابتدای سال 1390 هم وزارت ورزش و جوانان رسما آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: شعار اصلی معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان جوان‌باوری، جوان‌گرایی و جوان‌محوری است و جدای از فعالیت این 57 سمنی که در حال حاضر با مجوز شش ماهه‌ای که تا پایان شهریور ماه سال جاری اعتبار دارد فعال هستند گروه‌های مختلفی از جوانان شهرها و روستاهای مختلف می‌توانند با مراجعه به ادارات ورزش و جوان شهرستان‌های استان با نحوه عضوگیری، ثبت‌نام، نوشتن اساسنامه و گرفتن مجوز و برگزاری مجمع آشنا شوند و در حوزه‌هایی که زیر مجموعه این معاونت است، فعالیت داشته باشند.

رحیمیان ادامه داد: مجوزهایی که برای سازمان‌های مردم‌نهاد یا همان سمن‌ها صادر می‌شود دائمی است و اعتبارنامه‌ها هر دو سال یک بار با توجه به فعالیت‌های سمن‌ها و ارزیابی‌هایی که صورت می‌گیرد تایید و تمدید می‌شود.

اضافه می‌شود نخستین نشست معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان با رابطان امور جوانان در شهرستان‌های استان صبح امروز در ساختمان معاونت جوانان واقع در ساختمان شماره دو اداره ورزش و جوانان استان گلستان انجام شد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول