اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فتح و حماس دوشنبه در قاهره دیدار می‌کنند/ مشعل با کارتر دیدار کرد

خبرگزاری فارس: منابع آگاه مصری گزارش دادند که مسئولان ارشد دو جنبش فتح و حماس روز دوشنبه به منظور بررسی سازوکارهای تشکیل دولت توافق ملی در قاهره با هم دیدار می‌کنند.

فتح و حماس دوشنبه در قاهره دیدار می‌کنند/ مشعل با کارتر دیدار کرد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه"الرساله"، یک منبع بلندپایه مصری گفت که روز دوشنبه همزمان با ازسرگیری فعالیت دفاتر کمیته مرکزی انتخابات در نوار غزه به منظور انجام ثبت‌نام جدید رأی‌دهندگان، مسئولان ارشد فتح و حماس نیز با هدف بررسی موضوعات مربوط به تشکیل دولت توافق ملی در قاهره دیدار می‌کنند.

این منبع پیش‌بینی کرد که مسئولان ارشد دو جنبش پس از توافق بر سر اسامی اعضای دولت که شامل کرانه باختری و نوار غزه است، مرحله جدید توافق را آغاز کنند.

انتظار می‌رود هیئت فتح امروز به ریاست "عزام الاحمد" به منظور بررسی آخرین موارد مربوط به اجرای توافقنامه جدید امضا شده با حماس، به قاهره برود.

این در حالی است که "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس نیز دیروز در رأس هیئتی از حماس وارد قاهره شد و با "جیمی کارتر" رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

مشعل در این دیدار کارتر را در جریان آخرین تحولات اراضی اشغالی فلسطین و اوضاع دشوار اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی قرار داد.

"عزت الرشق" عضو دفتر سیاسی حماس در این باره گفت که این جنبش در تمامی دیدارهای خود چند موضوع اصلی اعم از اوضاع قدس، اوضاع اسرا و نبرد آنها و نیز اوضاع کلی فلسطین در سایه دولت افراطی اسرائیل که سعی در آسیب‌رسانی به مقدسات و ادامه محاصره نوار غزه را دارد، در اولویت قرار داده است.

قرار است مشعل امروز با سرلشگر" مراد موافی" رئیس سازمان اطلاعات مصر در قاهره دیدار و گفت‌وگو کند.

مشعل همچنین با دبیرکل اتحادیه عرب نیز دیدار و آخرین تحولات صحنه فلسطین و تلاش‌های مصر برای اجرای توافقنامه آشتی فلسطینیان را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول