اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دولت توافق ملی فلسطین اوایل ماه آینده تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و رئیس هیئت مذاکرات این جنبش با حماس اعلام کرد که بر اساس توافق صورت گرفته دولت توافق ملی فلسطین به ریاست "محمود عباس" اوایل ماه آینده تشکیل می‌شود.

دولت توافق ملی فلسطین اوایل ماه آینده تشکیل می‌شود

به گزارش فارس، "عزام الاحمد" در گفت‌وگو با روزنامه سعودی"الوطن" گفت که بر اساس توافق صورت گرفته با حماس کمیته انتخابات مرکزی در غزه روز 27 ماه جاری (یکشنبه آیند) فعالیت خود را آغاز می کند و از آن زمان رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید نیز شروع خواهد شد.

وی افزود که پس از آغاز رایزنی‌ها به مدت 10 روز عباس با "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و طی آن تشکیل دولت جدید اعلام خواهد شد.

الاحمد همچنین تصریح کرد که بر اساس توافق صورت گرفته مدت فعالیت دولت جدید به ریاست عباس 6 ماه خواهد بود و پس از آن انتخابات ریاستی، مجلس قانونگذاری و شورای ملی برگزار شده و همه کمیته‌ها فعالیت‌های خود را در دوره بعدی ازسر خواهند گرفت.

وی تصریح کرد که پیشنهاد نشست بین فتح و حماس از سوی مشعل در نشست دو هفته پیش در قاهره مطرح شد و ما تاکید کردیم که ما به دنبال توافقات جدید نیستیم و تنها در مورد نحوه اجرای توافقات صورت گرفته در قاهره و دوحه بحث خواهیم کرد به همین دلیل باید از این فرصت آخر بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول