اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابومرزوق: رایزنی‌های تشکیل دولت با دیدار عباس و مشعل به پایان می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که هیئت‌های فتح و حماس به منظور آغاز رایزنی‌های مربوط به تشکیل دولت جدید روز 27 ماه جاری (یکشنبه آینده) به محض آغاز بکار کمیته انتخابات مرکزی در نوار غزه، با هم دیدار می‌کنند.

ابومرزوق: رایزنی‌های تشکیل دولت با دیدار عباس و مشعل به پایان می‌رسد

به گزارش فارس، "موسی ابومرزوق" در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: رایزنی‌های مربوط به تشکیل دولت بین دو هیئت فتح و حماس طی 10 روز به طول انجامیده و با دیدار "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس و "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره و اعلام تشکیل دولت به پایان خواهد رسید.

فتح و حماس عصر یکشنبه توافقنامه جدیدی را با نظارت مصر امضا کردند که راه را برای اجرای اعلامیه دوحه و توافقنامه آشتی از طریق آغاز فعالیت کمیته انتخابات مرکزی در نوار غزه هموار می‌کند و همزمان با آن رایزنی‌ها برای تشکیل دولت توافق ملی نیز آغاز خواهد شد.

ابومرزوق همچنین نوشت: فعالیت کمیته انتخابات مامور تهیه قانون انتخابات شورای ملی فعالیت خود به منظور آماده‌سازی فضای برگزاری همزمان انتخابات ریاستی، مجلس قانونگذاری و شورای ملی را از روز یکشنبه 27 ماه جاری آغاز می‌کند.

وی تاکید کرد که زمان برگزاری انتخابات نیز با توافق همه گروه‌های فلسطینی تعیین خواهد شد و مدت فعالیت دولت توافق ملی نیز بیشتر از 6 ماه نخواهد بود و اگر انتخابات بنا به هر دلیلی خارج از اراده طرفین در موعد مقرر برگزار نشود در آن صورت طرفین طی نشستی امکان تشکیل دولت وحدت ملی جدید به ریاست یک فرد مستقل را بررسی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: آنچه در این توافقنامه ذکر شده است بسته واحد محسوب شده و مفاد آن برای طرفین لازم‌الاجراست و مصر نیز بر اجرای تعهدات طرفین نظارت خواهد کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول