اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم خبر داد

افتتاح 7 پروژه فناوری اطلاعات در قم

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم از افتتاح هفت پروژه فناوری اطلاعات در قم خبر داد و گفت: این طرح‌ها در مراسم ویژه‌ای افتتاح می‌شوند.

افتتاح 7 پروژه فناوری اطلاعات در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، محسن محرری در تشریح برنامه طرح‌های آماده افتتاح حوزه فناوری اطلاعات در استان گفت: سامانه مجوز کتاب، ارتقاء امنیت سامانه‌های شبکه دولت و استانداری، سامانه ویدئو کنفرانس بین دستگاه‌های اجرایی استان، سامانه املاک شهر قم، سایت اطلس قم و زیرساخت طرح پرونده الکترونیکی سلامت شهروندان پروژه‌هایی هستند که با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی اجرا شده و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی سامانه مجوز کتاب را یکی از طرح‌های مهم عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به حجم بالای متقاضیان درخواست مجوز چاپ و نشر در استان قم که یکی از قطب‌های مهم در این حوزه به‌شمار می‌رود، راه‌اندازی یک سامانه جامع که تمام مراحل فرآیند مذکور را به صورت مکانیزه زیر پوشش قرار دهد کاملاً ضروری به نظر می‌رسید.

معاون استاندار قم پروژه پرونده الکترونیکی سلامت شهروندان را گامی در راستای تحقق دولت الکترونیک دانست و افزود: این طرح یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های حوزه سلامت کشور است که به منظور یکپارچه‌سازی اطلاعات سلامت شهروندان در سطح استان اجرا می‌شود.

محرری تصریح کرد: در فاز اول، مراکز آموزشی درمانی دولتی شهید بهشتی، نکویی، کامکار، حضرت زهرا(س)، بیمارستان حضرت معصومه(س) و ایزدی به این سامانه متصل می‌شوند.

وی به راه‌اندازی سایت اطلس قم اشاره کرد و گفت: اطلس قم با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه اطلاعات تحلیلی در زمینه جغرافیای استان، آبادی‌ها، شهرها، امکانات و... تهیه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قم بیان کرد: با توجه به اینکه قم یکی از قطب‌های بزرگ توسعه توریسم مذهبی کشور به شمار می‌رود، اطلس منبع پژوهشی خوبی برای جامعه دانشگاهیان، پژوهشگران و محققین و ابزار اجرایی مناسبی برای مجموعه مدیران شهری و مسئولان سیاسی برای آشنایی بهتر با مسائل و نیازهای استان در برنامه‌ریزی‌ها است.

محرری با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح یک میلیارد ریال هزینه شده است بر لزوم حمایت دستگاه‌های مربوط به منظور معرفی سایت به مخاطبین و همکاری در زمینه به روز نگه داشتن بانک اطلاعات سایت تاکید کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های سایر طرح‌های آماده افتتاح حوزه فناوری اطلاعات گفت: استان قم از زیرساخت‌های مناسبی در زمینه توسعه خدمات الکترونیکی و گسترش فعالیت‌های این حوزه برخوردار بوده و در برنامه پنجم توسعه نیز تکالیف و ماموریت‌های مهمی برای دستگاه‌های مختلف استان تعریف شده که امیدواریم با یک برنامه‌ریزی مناسب زمینه رسیدن به اهداف این بخش فراهم شود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول