اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، استان اردبیل:

بها دادن به هنر اصیل ایرانی بیگانه‌ستیزی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: بها دادن به فرهنگ و هنر اصیل ایرانی به معنای بیگانه‌ستیزی نیست بلکه توجه و تمرکز بیشتر به خلق آثار ایرانی و گرایش به استفاده از تولیدات داخلی است.

بها دادن به هنر اصیل ایرانی بیگانه‌ستیزی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی صبح امروز در آیین گشایش نمایشگاه مروری بر آثار نقاشی استاد ودود موذن در اردبیل اظهار داشت: در این نمایشگاه آثار موذن به عنوان یک چهره بین‌المللی در قالب نقاشی به نمایش گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: در حالی که در کشور آذربایجان برنامه مبتذل یوروویژن برگزار می‌شود ما با تدارک چنین نمایشگاه‌ها و عرضه محصولات فرهنگی و هنری در قالب‌های مختلف است که می‌توانیم تجلی واقعی از فرهنگ و هنر اصیل اسلامی و ایرانی خود را به نمایش بگذاریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: اگر این آثار به شایستگی عرضه شود مردم ما به سراغ آثار فرهنگی و هنری دیگر کشورها نمی‌روند و این کار در سایه بها دادن به هنرمندان و پدیدآورندگان آثار اصیل اسلامی و ایرانی است که می‌تواند برای مخاطبان نیز جذاب و دیدنی باشد.

وی بیان داشت: در هفته میراث فرهنگی که برنامه ویژه‌ای در موزه سعدآباد تهران برگزار شد سعی در معرفی آثار تاریخی و معنوی استان اردبیل و جاذبه‌های گردشگری داشتیم تا در این حرکت موثر و مفید امسال شاهد جذب گردشگران بی‌شماری در استان اردبیل باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این برنامه که مهمانان بین‌‌المللی و خارجی نیز حضور داشتند بهترین و شاهکار هنر، فرهنگ، تاریخ و جاذبه‌ها و موهبت‌های الهی در سرزمین مقدس اردبیل معرفی شد تا بخشی از شرکت‌کنندگان در این برنامه بتوانند با هویت و تاریخ بی‌نظیر اردبیل آشنایی پیدا کنند.

ندایی ابراز داشت: در این برنامه مجوز انتقال 700 اثر شاخص وقف شده به بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را که مورد مرمت قرار گرفته دریافت کردیم تا این آثار در موزه چینی خانه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به نمایش گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به نزدیکی تابستان و آغاز سفرهای تابستانی اشاره کرد و افزود: برای تدارک یک سفر راحت و کم دغدغه علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش اقامتی و پذیرایی سعی کردیم گروه‌های کنترلی و نظارتی خود را تقویت کنیم تا با متخلفان به شدت برخورد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی‌‌ها و برنامه‌های انجام شده در ستاد تسهیل سفر از 15 خرداد تا پایان تیرماه و همچنین از ابتدای شهریور تا پنجم مهرماه شاهد میزبانی گردشگران و خیل عظیم مسافران در اردبیل خواهیم بود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول