اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر:

حکومت آینده جهان دارای وجهه اسلامی خواهد بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه پیرانشهر گفت: حکومت آینده جهان دارای وجهه اسلامی و برگرفته از معارف دینی خواهد بود.

حکومت آینده جهان دارای وجهه اسلامی خواهد بود

ماموستا مصطفی محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: مدیریت مبتنی بر آموزه‌های اسلامی بر اساس سخنان بزرگان دینی و به ویژه انبیاء و ائمه(ع) شکل گرفته و باید توسط افراد دارای صلاحیت مدیریتی اجرا شوند.

وی، با بیان اینکه حضور علمای دینی در راس هرم مدیریتی اسلام می‌تواند نشانگر اوج قدرت و صلابت این قشر باشد، خاطرنشان کرد: شکل‌گیری مدیریت اسلامی تنها با بهره‌گیری از نظرات عالمان دینی ممکن می‌شود و حضور عالمان دینی در راس حکومت می‌تواند پیام والای اسلام مبنی بر لزوم بهره‌مندی از دستورات علمای دینی را اثبات کند.

محمودی اضافه کرد: دین اسلام برترین دین برای هدایت انسان به سوی سعادت و کمال است.

امام جمعه پیرانشهر گفت: محرک اصلی اسلام در دستیابی به حکومت جهانی مبتنی بر عدالت اسلامی برخورداری از تقوای الهی است.

به گفته وی تمام احادیث منقول از پیامبر اکرم(ص) و ائمه بزرگوار(ع) حاکی از این مطلب است که آموزه‌های اسلامی راهگشای تمام مشکلات انسان و ابزاری برای نمایاندن مسیر صحیح زندگانی بشر است.

محمودی، در ادامه با اشاره به اینکه اسلام اداره کامل جامعه را وظیفه حکومت دانسته است، تاکید کرد: حضور ولی فقیه در حکومت و نظارت مستقیم این شخصیت بر اجرای درست قوانین بیانگر این قضیه است که هرگونه سستی از مسئولین تبعات سختی به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه پیرانشهر، مردم را پشتوانه اصلی حکومت معرفی کرد و گفت: مردم این قضیه را به خوبی درک می‌کنند که اسلام و حکومت اسلامی بهتر از سایر حکومت‌های برگرفته از مکاتب مادی و غیراسلامی توان اداره جامعه را دارد و به همین دلیل با اقتدار تمام پشتیبان نظام و حکومت دینی هستند.

محمودی اظهار داشت: مسلمانان باید تلاش کنند تا آموزه‌های درست و دارای منبع موثق را به تمام جهانیان آموزش دهند تا در آینده چند دستگی و ابهام در امور به وجود نیاید.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول