اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

در حوزه اقتصاد از کاروان عقب مانده‌ایم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بپذیریم که در حوزه اقتصاد به جایی نرسیده و از کاروان عقب مانده‌ایم.

در حوزه اقتصاد از کاروان عقب مانده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد جهانگیرزاده عصر چهارشنبه در کنفرانس ملی اقتصاد که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: فقط نخبگان علم اقتصاد هستند که می‌توانند با ارائه یک تصویر درست از اقتصاد استان مسئولان را یاری رسانند.

وی به نقش آمار در اقتصاد اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین مسئله در اقتصاد روراستی و ارائه آمار صحیح است در غیر اینصورت برنامه‌ریزی‌های انجام شده به شکست منتهی می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر پی در پی قوانین و رویه‌ها، اقتصاد کشور را به زمین می‌زند، گفت: عوام‌گرایی از دیگر آسیب‌های مدیریتی استان است به طوریکه به جای حرف زدن به زبان عدد، رقم و شاخص‌ها پرده بر روی واقعیت‌های اقتصاد کشیده می‌شود.

جهانگیرزاده از نگرش نادرست مردم کشور به صاحبان سرمایه انتقاد و اضافه کرد: زالوصفتان عنوانی بود که برای این قشر عنوان می‌شد حال آنکه باید آنها را کارآفرینان موفق معرفی کرد و اسلام نیز همین را تایید می‌کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین موانع پیش‌ روی سرمایه‌گذاری استان را تشریح کرد و افزود: یک سرمایه‌گذار برای گرفتن مجوز در گیرودار بوروکراسی اداری می‌ماند و ماه‌ها برای آن منتظر می‌ماند این در حالی است که در دیگر کشورها برای سرمایه‌گذاران پاویون در نظر گرفته شده و آنها در اوقات ویژه‌ای با مسئولان ارشد آن کشورها ملاقات می‌کنند.

وی گفت: استان آذربایجان‌غربی دارای 15 سد است که از این تعداد فقط چهار سد دارای پایاب است و این بدین معناست که 11 سد مابقی فقط یک هزینه برای استان بوده و این حکایت از جهت‌دار عمل نکردن در این حوزه است.

نخستین کنفرانس ملی اقتصاد ارومیه چهارشنبه با حضور اساتید این رشته از دانشگاه‌های مختلف کشور و استان، مسئولان حوزه اقتصاد و دانشجویان این رشته در آمفی‌تئاتر دانشکده اقتصاد ارومیه آغاز شد.

این کنفرانس به مدت دو روز با ارائه مقالات علمی و اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی، خدمات و صنعت ادامه خواهد داشت.

پس از مرحله فراخوان 100 مقاله در زمینه اقتصاد ارومیه به دبیرخانه این همایش رسیده بود که از این تعداد 40 مقاله و اثر برای چاپ در مجموعه مقالات و 30 مقاله نیز برای ارائه شفاهی انتخاب شده است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول