اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل اتاق ایران در گرگان:

رونق اقتصادی در سایه گسترش همکاری‎های منطقه‎ای است

خبرگزاری فارس: دبیرکل اتاق ایران گفت: گسترش همکاری‌های منطقه‎ای سبب رونق فعالیت‎های اقتصادی برای همه کشورهای عضو منطقه می‎شود.

رونق اقتصادی در سایه گسترش همکاری‎های منطقه‎ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسین نقره‎کار شیرازی در سیزدهمین اجلاس شورای بین‎المللی همکاری تجاری اتاق‎های بازرگانی و صنعت کشورهای حاشیه دریای خزر که عصر امروز در استانداری گلستان برگزار شد اظهار داشت: شناخت ظرفیت‎‌های کشورهای مشارکت‎کننده در اجلاس از اولویت‎های کاری ما خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی اتاق‎های بازرگانی کشورها عامل تسهیل‎کننده، راهگشا و جهت‎ده به فعالیت‎های اقتصادی هستند.

دبیرکل اتاق ایران با بیان اینکه تسهیلات امور روادید بین کشورها از ابتدایی‎ترین اقدامی است که سبب رونق اقتصادی می‎شود متذکر شد: اگر این قدم به خوبی برداشته شود مبادلات و حرکات فعالان اقتصادی به خوبی انجام می‎گیرد.

نقره‎کار شیرازی قدم بعدی برای فعالان اقتصادی را بخش گمرکات هر کشور عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به روابط خوب کشورها متاسفانه هنوز مشکلات گمرکی به عنوان مانع و معضلی است که نتوانسته راهگشای فعالان اقتصادی باشد.

وی اذعان کرد: تلاش می‎کنیم همه اعضا و کریدور شمال و جنوب به زودی ایجاد شود تا راهگشای فعالیت با سایر کشورها در مناطق اروپا و سایر جهان شود.

دبیرکل اتاق ایران حل مشکلات حمل و نقل را مسئله‎ای مهم خواند و افزود: با توجه به مسائل و قوانین بین‎المللی و جهانی باید اذعان کرد که فعالیت‎های اقتصادی بدون منابع مالی امکان‌‌پذیر نیست.

نقره‎کار شیرازی با بیان اینکه اگر این مشکلات برداشته شود برنامه بعدی ما در گسترش و جذب توریسم خواهد بود خاطر نشان کرد: برای اینکه با فرهنگ کشورهای یکدیگر آشنا شویم، لازم است تا ارتباط دانشگاه‎ها و سطوح فرهنگی گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول