اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر دفاع:

عملیات بیت‌المقدس معادلات جهانی را بر هم زد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر دفاع گفت: رهبری و ولایت‌مداری ملت ایران رمز پیروزی ما در مقابله با دشمنان و استکبار جهانی است.

عملیات بیت‌المقدس معادلات جهانی را بر هم زد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار حسین دقیقی بعد‌از‌ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار کرد: ملت ایران با حفظ وحدت و تکیه بر ولایت علاوه بر خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان موجب اقتدار و عزت کشور در جهان شده است.

به گفته وی، رزمندگان جان برکف ایران اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی با تبعیت و پیروی محض از ولایت، دشمن تا به دندان مسلح و اتحاد آنان در قالب کشور عراق را با شکست مواجه ساختند.

معاون وزیر دفاع به اهداف دشمنان از تحمیل جنگ هشت ساله بر ایران اسلامی اشاره کرد و از بین بردن موجودیت انقلاب اسلامی را از مهم‌ترین این اهداف عنوان کرد.

به گفته سردار دقیقی، تصرف چند شهر و یا یک استان ایران از اهداف استکبار در تحمیل جنگ نبود، بلکه تجزیه کامل ایران اسلامی و تبدیل آن به چند کشور کوچک بدون دسترسی بر ذخائر و امکانات هدفی بود که آمریکا با حمایت‌ از صدام آن را دنبال می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: درست 5 روز قبل از آغاز جنگ تحمیلی صدام اعلام می‌کند که جنگ عراق با ایران تنها تصرف خوزستان و اروند نیست بلکه ما تمام ایران را متعلق به عراق می‌دانیم.

معاون وزیر دفاع سرکوب کردن و نابودی اسلام را از دیگر اهداف استکبار از تحمیل جنگ هشت ساله بر ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: استکبار با راه‌اندازی این جنگ و مسلح کردن صدام سعی داشت ایران اسلامی را مجبور به عقب‌نشینی از خواسته‌های دینی و اسلامی‌اش کند.

عملیات بیت‌المقدس معادلات جهانی را بر هم زد

سردار دقیقی در ادامه با یادآوری عملیات پیروزمندانه رزمندگان ایران در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر و تاثیرات مثبت آن در معادلات جهانی، تصریح کرد: پیروزی عملیات‌ بیت‌المقدس و آزاد شدن خرمشهر به‌دست آنان فتح‌الفتوحی در تاریخ دفاع مقدس بود که دشمنان تا مدت‌ها حاضر به اعتراف آن نبودند.

وی از این پیروزی به‌عنوان نمایش قدرت نظامی ایران اسلامی نام برد و گفت: دشمنان به قدرت نظامی ایران اعتراف نمی‌کردند به‌گونه‌ای که شکست در نگه‌داشتن خرمشهر را رسانه‌ای نکردند.

معاون وزیر دفاع تحمیل تحریم‌ اقتصادی بعد از پیروزی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس را نشان از اوج حقارت دشمنان ایران اسلامی خواند و اضافه کرد: در حالی‌که دول غربی و استکبار جهانی انواع و اقسام تجهیزات نظامی را در اختیار صدام گذاشته بودند، ناتو ورود 11 کالای مورد‌نیاز به کشور ایران را تحریم کرد.

سردار دقیقی خاطرنشان کرد: از یک طرف سپاه عراق با مجهزترین امکانات جنگی مسلح می‌شد و از سوی دیگر حتی ورود سیم‌‌خاردار برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی از سوی ناتو ممنوع شده بود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود حمایت‌های گسترده دشمنان هم از لحاظ نیروی انسانی و هم در زمینه ادوات جنگی، ملت ایران با تکیه بر اعتقادات و تبعیت از رهبری دشمن را با حقارت هرچه تمام‌تر به زانو درآورند.

معاون وزیر دفاع ابتکار عمل را مهم‌ترین عامل پیروزی در جنگ دانست و افزود: با وجودی که صدام در عملیات‌ها از تجهیزات و نیروی انسانی 32 کشور برخوردار بود اما نیروهای اسلام با تکیه بر ایمان و اعتقاد و ابتکار عمل دقیق پیروز شدند.

سردار دقیقی با بیان اینکه ماهیت جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی ماهیتی دفاعی و جنبه‌ای پیش‌دستانه داشت، اضافه کرد: صدام برای جلوگیری از پیشرفت رزمندگان ایران و تصرف اراضی ملی در جنگ تحمیلی پست‌ترین اقدامات همچون شیمیایی کردن مردم بی‌گناه کشورش را اجرا کرد.

تجزیه ایران هدف تحمیل جنگ بر ایران بود

وی تجزیه و قطعه‌قطعه کردن ایران به کشورهای کوچک بدون دسترسی به ذخائر اصلی را مهم‌ترین استراتژی آمریکا در جنگ هشت ساله دانست و گفت: رویای شیرینی که آمریکا برای خود تصور کرده بود با وحدت ملت و تبعیت از رهبری به کابوس تبدیل شد.

به گفته معاون وزیر دفاع، اتحاد مردم و نیروهای مسلح در جنگ تحمیلی پیروزی را برای ایران به ارمغان آورد که زمینه‌ساز بیداری و ایجاد انقلاب‌های عظیم در منطقه شده است.

وی در ادامه از وحدت به‌عنوان بزرگترین پشتوانه انقلاب ایران در برابر توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان نام برد و گفت: تاریخ ایران نشان می‌دهد در هرجا که بر وحدت ملی تکیه کرده‌ایم، حماسه‌های بی‌نظیر و بزرگی خلق کرده‌ایم.

معاون وزیر دفاع خاطرنشان کرد: تا زمانیکه وحدت ملی و اتحاد اقوام ملی در کشور حفظ شود هیچ ابرقدرتی توانایی مقابله با ملت ایران را نخواهد داشت.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول