اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از سقوط مبارک

دعوت احزاب اسلامگرا از مردم مصر برای شرکت گسترده در انتخابات

خبرگزاری فارس: منع 11.5 میلیون مصری از شرکت در انتخابات، هشدار نسبت به توطئه‌های شورای عالی نظامی و فراخوان احزاب مختلف برای شرکت مردم در انتخابات آخرین خبرهای انتخاباتی مصر است.

دعوت احزاب اسلامگرا از مردم مصر برای شرکت گسترده در انتخابات

به گزارش فارس، اولین انتخابات آزادی ریاست جمهوری مصر ساعتی پیش در مصر با حضور گسترده مردم این کشور آغاز شد.

دعوت حزب آزادی و عدالت به شرکت مردم در انتخابات

حزب آزادی و عدالت،‌ شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون مصر در بیانیه‌ای ضمن دعوت از مردم این کشور به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌ جمهوری امروز، موفقیت در نهادینه کردن دموکراسی را مستلزم انتخاب رئیس‌‌جمهوری توانا دانست.

دعوت جماعت اسلامی مصر به شرکت در انتخابات

پایگاه یوم السابع، در این ارتباط در خبری اعلام کرد که "جماعت اسلامی" این کشور در بیانیه‌ای ملت مصر را به حضور پرشور در انتخابات برای کامل کردن خط‌مشی و راه انقلاب خود دعوت کرد.

این بیانیه از مردم مصر خواسته است، با حضور در انتخابات و ریختن آرای خود به نامزدهای مورد نظر مانع روی کار آمدن مجدد بازماندگان رژیم سابق و فساد مالی و سیاسی گذشته آنها شوند.

هشدار نسبت به توطئه‌های شورای عالی نظامی

"طارق الزمر"، عضو جمعیت اسلامی مصر در بیانیه‌ای نسبت به تلاش‌های شورای عالی نظامی حاکم بر مصر جهت احیای رژیم مبارک هشدار داد.

این عضو جمعیت اسلامی مصر تاکید کرد: مدارکی در اختیار داریم که اثبات می‌کند، این شورا برای به قدرت رساندن "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک و نامزد غربگرای انتخابات ریاست جمهوری مصر در تلاش است.

11.5 میلیون نفر از دادن رای منع شدند

کمیته عالی انتخابات مصر 11.5 میلیون رای دهنده مصری را از ریختن آرا خود به صندوق‌ها منع کرد.

این کمیته دلیل این امر را عدم حضور این افراد در محل سکونت خود و دور بودن بیش از حد از آن اعلام کرده است.

به این ترتیب از 50 میلیون مصری که حق شرکت در انتخابات را داشتند، عملا فقط 40 میلیون اجازه ریختن آرا خود به صندوق‌های انتخاباتی را می‌یابند.

اتخاذ تدابیر شدید امنیتی

برای تامین امنیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر تدارکات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و هم اکنون ارتش این کشور در سراسر مصر به حالت آماده باش در آمده است.

هم اکنون مراکز رای گیری بیشتر به دژهای نظامی تبدیل شده‌اند و صرف نظر از نیروهای نظامی و نیروی پلیس زره‌پوش‌ها و خودروهای امنیتی نیز اطراف‌ مراکز رای گیری مستقر شده‌اند.

اما خبرنگار "فرانس 24" ضمن غیر قابل اعتماد خواندن نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته درباره انتخابات ریاست جمهوری مصر، این انتخابات را اولین انتخابات آزاد طی پنج هزار سال اخیر این کشور خواند.

انتهیا پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول