اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشجوی ناشنوای ایذه‌ای:

بهزیستی به ناشنوایان توجه بیشتری کند

خبرگزاری فارس: دانشجوی ناشنوای ایذه‌ای خواستار توجه بیشتر اداره بهزیستی این شهرستان به حل مشکلات این قشر شد.

بهزیستی به ناشنوایان توجه بیشتری کند

میثم سلطان‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ایذه با اشاره به برخی مشکلات ناشنوایان اظهار کرد: بهزیستی شهریه دانشگاه را به موقع پرداخت نمی‌کند و ما را با مشکل مواجه می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: متولیان امور در بهزیستی در خصوص پرداخت شهریه اهتمام بیشتری داشته باشند تا دانشجویان ناشنوا و دیگر معلولان در تحصیل با مشکل مواجه نشوند.

این دانشجوی ترم دوم کاردانی رشته معماری دانشگاه آزاد ایذه در خصوص مشکلات خود گفت: وقتی استاد درس می‌دهد سخنان او را متوجه نمی‌شوم و از بچه‌ها برای درس کمک می‌گیرم. البته این مشکل من تنها نیست بلکه مشکل تمام ناشنوایان است.

وی افزود: برای تهیه باطری سمعک نیز که باید بهزیستی آن را در اختیار ناشنوایان قرار دهد هر بار مراجعه می‌کنیم با پاسخ منفی روبرو می‌شویم و مجبور به خرید آن از بازار آزاد با هزینه بسیار بالا هستیم.

سطان‌زاده تصریح کرد: در ایذه به ناشنوایان توجهی نمی‌شود و از نظر سواد، کار و ازدواج در وضعیت خوبی نیستند زیرا به آنها مانند یک انسان سالم نگاه می‌کنند و هیچ امکانات ویژه‌ای در اختیار آنان قرار نمی‌دهند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان حمایت کنند و کانون ناشنوایان به صورت منسجم در ایذه راه اندازی شود آموزش‌هایی به ناشنوایان داده می‌شود تا برای ارتباط با جامعه پیرامون با مشکلات کمتری مواجه شوند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول