اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه اردبیل:

هرگز از مواضع اصولی خود در مقابل استکبار کوتاه نمی‌آییم

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: ملت ایران بیش از 34 سال است در حوادث و رخدادهای مختلف در برابر استکبار جهانی سرخم نکرده است و این بار نیز باوجود تهدیدها هرگز از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم.

هرگز از مواضع اصولی خود در مقابل استکبار کوتاه نمی‌آییم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل بابازاده صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که همزمان با سوم خرداد در محوطه سپاه اردبیل برگزار شد اظهار داشت: ملت ایران بیش از 34 سال است که مقاوم و پایدار در حوادث و رخدادهای مختلف حاضر بوده و سر ذلت در برابر استکبار جهانی خم نکرده است و این بار نیز به رغم تهدیدها و فشارهای استکبار جهانی هرگز از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم، چرا که توکل ملت بزرگ ایران در پیشبرد اهداف متعالی‌اش توسل به پنج تن آل‌عباست نه چشم دوختن به تصمیمات 5+1.

فرمانده ارشد سپاه استان اردبیل گفت: امروز پیروزی ملتی را جشن می‌گیریم که فرزندان غیرتمند آن با لبیک به فرمان رهبر و مقتدای خود و سر دادن ندای هیهات من الذله در دفاع جانانه و مردانه از تمامیت ارضی اسلام و ارزش‌های ناب محمدی کم نگذاشتند و صادقانه و معنوی در صحنه دفاع از این کشور حاضر شدند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه در لحظه لحظه زندگی خود مدیون خون شهدا هستیم، افزود: بهترین فرزندان این سرزمین در دفاع ا ز مرز و بوم اسلام بهترین سرمایه‌های خود اعم از جان، مال و فرزندانشان را تقدیم کردند تا این نظام زنده و پا برجا بماند.

جانباز و یادگار دوران دفاع مقدس ابراز داشت: تیز پروازان جمهوری اسلامی ایران در اولین روزهای تعرض دشمن به خاک کشورمان با 110 فروند هواپیمای جنگی چنان ضربه‌ای را به دشمن وارد کردند که آنها هرگز فکر نمی‌کردند به رغم تجهیزات و امکانات مدرن و داشتن 12 لشکر مسلح در پایان جنگ شکست مفتضحانه‌ای را بخورند.

این مسئول ادامه داد: در سوم خرداد 61 نیز در سایه وحدت، همدلی ولایت‌پذیری سربازان گمنام امام عصر و ایثارگری شهدا و رزمندگان و فرماندهان دلیری همچون صیاد شیرازی و محسن رضایی عملیات بیت‌المقدس با رمز یا علی ابن ابیطالب انجام شد که این رزم جانانه نشان افتخار ابدی ملت ایران است.

بابازاده بیان داشت: در این یورش رزمندگان اسلام، در مدت 25 روز، 19 هزار قوای زرهی دشمن اسیر شد و بیش از 16 هزار نیروی دشمن نیز به دست رزمندگان سلحشور ما کشته شدند که سرزمین طلاییه، شلمچه و دشت خوزستان گواه مظلومیت رزمندگان ماست که تنها با تکیه بر ایمان، اعتقاد و معنویت بدون تکیه بر عنصر مادی توانستند وحشت عظیمی را بر جان دشمن بیندازند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه در این عملیات 6 هزار نفر شهید تقدیم مرزهای اعتقادی اسلام شد، افزود: بعد از عنایت خداوند متعال و لطف ائمه اطهار فتح خرمشهر با وحدت کلمه تقوی و رادمردی حاصل شد که دشمنان ما هنوز از حل معادله این فتح و ظفر در حیرت و نگرانی هستند.

عضو شورای اداری استان اردبیل مظلومیت شهدا و فاتحان خرمشهر را در قالب خاطراتی بیان کرد و گفت: زمانی که گردان کمیل و حمزه به محاصره می‌افتند و رزمندگان یکی پس از دیگری جان تقدیم اسلام و آرمان انقلاب می‌کنند تنها خواسته آنها حضور مداح و مرثیه‌سرای حسینی است تا از پشت بی‌سیم برای آنها نوای شهادت و تبعیت از آرمان سید‌الشهدا را زمزمه کند.

این مسئول در ادامه اظهار داشت: ما همه امروز مدیون خون شهدا هستیم و به یقین نباید فرصت پیش آمده را از دست بدهیم چرا که شهدای ما هرگز فرصت‌سوزی نکردند بلکه فرصت‌سازی آرمان متعالی آنها بوده است.

بابازاده ادامه داد: در حالی که کشورمان با هجمه‌های فرهنگی، اقتصادی و گاه نظامی مورد تهدید قرار می‌گیرد اما یقین داریم قاطبه متدینان هرگز اجازه نمی‌دهند که مرزهای اعتقادی این نظام دچار خدشه و چالش شود و دشمن با تمام قوا بتواند حیاط خلوت ما را بمباران تبلیغاتی و رسانه‌ای کرده برای ملت ایران و کشورمان ناامنی ایجاد کند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به آمادگی کامل نیروهای مسلح در دفاع از حریم اسلام ناب محمدی اشاره کرد و افزود: ما مطالبات رهبری و نماینده آن در استان با جان و دل و تا مرز شهادت برآورده می‌کنیم و این ایثارگری را تیپ 37 سپاه استان در سال گذشته و در عملیات شمال غرب کشور برای دفع تهدیدات بیگانگان به خوبی نشان داد.

عضو شورای تامین امنیت استان اردبیل در پایان سخنان خود سپاه را عمل کننده به تکلیف و ادای وظیفه در برابر خواسته و مطالبات فرمانده کل قوا برشمرد و افزود: سپاه با تشکیل حلقه‌های صالحین، گردان الزهرا، عاشورا و گردان امنیتی امام حسین (ع) و همچنین نیروهای واکنش سریع در تمام عرصه‌های، سخت نیمه سخت و نرم حضوری با بصیرت و ولایت مدارانه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت سوم خرداد به میزبانی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در ابتدای ورود میهمانان و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام  شده و فاتحه‌ای برای روح بلند آنها قرائت کردند و در پایان این مراسم یگان‌های مستقر در میدان از جلوی جایگاه رژه رفته و توان نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول