اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

سخنگوی امنیت ملی افغانستان:

از 5 حمله بزرگ تروریستی در افغانستان جلوگیری شد/اطلاعاتی درباره "محاذ ملا دادالله"

خبرگزاری فارس: سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان با اعلام این که از پنج حمله بزرگ تروریستی در افغانستان جلوگیری شد، هدف از این برنامه دشمن را تحت الشعاع قرار دادن نشست "شیکاگو" عنوان کرد.

از 5 حمله بزرگ تروریستی در افغانستان جلوگیری شد/اطلاعاتی درباره "محاذ ملا دادالله"

به گزارش فارس، مقامات اداره امنیت ملی افغانستان از دستگیری چندین گروه ترورییستی که قصد مختل کردن امنیت این کشور را داشتند، خبر دادند.

"لطف الله مشعل" سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت: طی 2 هفته گذشته مخالفان صلح و ثبات افغانستان به خصوص شبکه "حقانی" و گروه موسوم به "محاذ ملا دادالله" برنامه های وسیعی را برای انجام حملات انتحاری در ولایات "ننگرهار"، "لوگر" و کابل روی دست داشتند تا کنفرانس شیکاگو را تحت الشعاع قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری "جمهور"، وی روز سه‌شنبه اظهار داشت: این گروه‌ها با راه اندازی این حملات می‌خواستند نشان دهند که نیروهای امنیتی افغانستان ظرفیت و توانایی کنترل اوضاع امنیتی این کشور را ندارند.

مشعل تصریح کرد: در قضیه اول، 2 تبعه پاکستانی که یکی سازماندهنده و دیگری عامل انتحاری بود در ولایت ننگرهار با یک جلیقه انتحاری دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: این افراد قصد انجام حمله‌ انتحاری در بازار "مارکو" منطقه "غنی‌خیل" ولایت ننگرهار به دستور یکی از فرماندهان گروه طالبان پاکستانی را داشتند.

سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان در ادامه گفت: گروه 4 نفره دیگری که قصد حمله به مرکز اداره توسعه بین‌الملل آمریکا در شهر "جلال‌آباد" مرکز ولایت ننگرهار را داشتند نیز با 2 قبضه سلاح و 2 جلیقه انتحاری و مقداری مهمات دستگیر شدند.

مشعل در عین حال از دستگیری یک عامل سازمان اطلاعات پاکستان نیز خبر داد و گفت: این شخص توسط یکی از فرماندهان بزرگ گروه طالبان با یکی از افسران سازمان اطلاعات پاکستان همکاری داشته است.

این مقام امنیت ملی افغانستان در ادامه اظهار داشت: گروه 4 نفره دیگری نیز که قصد مسموم نمودن نیروهای ارتش ملی را در ولایت لوگر داشتند و همچنین 2 تن دیگر به اتهام فعالیت‌های تروریستی و انتحاری در این ولایت، توسط نیروهای امنیت ملی دستگیر شدند.

جنگ با آموزش و پرورش، هدف گروه محاذ ملا دادالله

سخنگوی امنیت ملی افغانستان در این نشست خبری گفت: گروه محاذ ملا دادالله یک گروه جدید یا جداگانه از شبکه حقانی نیست بلکه بخشی از این گروه است که خواهان جنگ علیه آموزش و پرورش و همچنین مسدود کردن تمامی مدارس در افغانستان است.

وی افزود: از آنجا که این گروه توانایی مبارزه با نیروهای امنیتی افغان را ندارد، خواهان جنگ با آموزش و پرورش و مسدود کردن مکان‌های آموزشی به ویژه مدارس دخترانه در افغانستان است.

مشعل در ادامه گفت: این گروه به همین هدف، جلسه‌ای را در هشتم اردیبهشت در شهر "کویته" پاکستان با حضور "ملا قیوم ذاکر" مقام دوم شورای رهبری کویته برگزار کرد که این جلسه از سوی سازمان اطلاعات منطقه نیز حمایت می‌شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول