اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

همزمان با پایان نشست اعضای ناتو در شیکاگو

سفیر واشنگتن در افغانستان از سمت خود کناره‌گیری می‌کند

خبرگزاری فارس: نشست دو روزه اعضای ناتو در شیکاگو در شرایطی به پایان رسید که گزارش‌های رسیده از تصمیم سفیر واشنگتن در کابل برای کناره گیری از سمت خود خبر می‌دهند.

سفیر واشنگتن در افغانستان از سمت خود کناره‌گیری می‌کند

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "سی بی اس"، "رایان کراکر" سفیر واشنگتن در افغانستان و از دیپلمات‌های قدیمی و کهنه کار آمریکایی که پیشتر به عنوان سفیر آمریکا در عراق، پاکستان و سوریه فعالیت داشته است و در تاریخ 25 ماه ژوئیه سال گذشته میلادی عهده دار سمت سفیری آمریکا در افغانستان شد، به زودی و در روزهای اولیه ماه جاری میلادی از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

"ی بی اس" گزارش داد که خبر تعجب برانگیز مربوط به کناره گیری کراکر از سمت خود در افغانستان دوشنبه شب و ساعاتی بعد از پایان اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در شیکاگو اعلام شد؛ کراکر نیز در حضور "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در نشست ناتو به مذاکره درباره عقب نشینی نظامیان خارجی از افغانستان و ادامه حمایت از ارتش کابل پرداخت.

مقامات آمریکایی دلیل مستقیمی برای کناره گیری کراکر از سمت سفیری واشنگتن در افغانستان اعلام نکردند؛ یکی از مقامات وزیرات امور خارجه آمریکا به شبکه "سی بی اس" گفت که خدمت در سمت سفیری واشنگتن در افغانستان سمت دشوار است؛ خبرنگار "سی بی اس" گزارش داد که کراکر مدتی در صدد ترک افغانستان بوده است.

در ادامه این خبر آمده است: کراکر بعد از کناره گیری از وزارت خارجه آمریکا در سال 2009 میلادی، بعد از بازنشستگی اش در ژانویه سال گذشته میلادی به افغانستان بازگشت؛ شرح حال کراکر در وزارت امور خارجه آمریکا نشان می دهد که او سفارت آمریکا در کابل را در ژانویه سال 2002 میلادی بازگشایی کرد و به عنوان سفیر واشنگتن در پاکستان و بعدها و در دوره "جورج دبلیو بوش" ریاست جمهوری سابق آمریکا در عراق خدمت کرد؛ کراکر در زمان ریاست جمهوری کلینتون به عنوان سفیر واشنگتن در سوریه فعالیت داشت.

منابع آگاه اعلام کرده اند که دولت آمریکا در حال بررسی جایگزین کردن "جیمز کانینگهام" معاون کراکر به عنوان سفیر جدید واشنگتن در کابل است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول