اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد کرج خواستار شد

تامین امکانات لازم برای نگهداری از بزرگ‌ترین قرآن جهان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج از مسئولان استان البرز خواست تا امکانات لازم برای نگهداری از بزرگ‌ترین قرآن جهان که به این شهرستان منتقل شده است را فراهم کنند.

تامین امکانات لازم برای نگهداری از بزرگ‌ترین قرآن جهان

سیده زهرا حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: پس از رایزنی‌های طولانی مدت و صرف هزینه‌های زیاد که حجم اصلی آن توسط بخش خصوصی انجام شده است، موفق به انتقال بزرگ‌ترین قرآن جهان به مرکز استان البرز شدیم.

وی تصریح کرد: این قرآن بسیار بزرگ که کتابت آن به مدت 6 سال و توسط هنرمندان ایرانی و مسلمان در شهرستان قائم‌شهر انجام شده، توسط یک موسسه فرهنگی و هنری متعلق به بخش خصوصی تهیه و برای نگهداری به شهرستان کرج انتقال داده شده است.

حسینی با اشاره به شرایط تخصصی حفظ و نگهداری آثار ارزشمند هنری و معنوی تاکید کرد: این کار به هیچ عنوان ساده نبوده و باید با رعایت اصول علمی و صرف هزینه‌های مالی و زیر نظر افراد متخصص انجام شود.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین قرآن جهان که هم‌اکنون در شهرستان کرج نگهداری می‌شود، متعلق به تمام ملت ایران است، گفت: ما وظیفه داریم که این اثر معنوی ارزشمند را به صورت صحیح و اصولی نگهداری و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود:‌ البته برای تحقق این هدف مهم زیرساخت‌هایی لازم است که متاسفانه بخش‌های مهمی از آن در اختیار اداره ارشاد کرج نیست.

حسینی افزود: به عنوان مثال برای نگهداری از این اثر بسیار بزرگ نیازمند فضای فیزیکی خاصی هستیم که از مسئولان استان البرز انتظار می‌رود اداره ارشاد را برای تامین این فضا یاری کنند.

وی در پایان اظهار داشت: از سوی دیگر نگهداری و حفظ صحیح این کلام مقدس ‌الهی به دلیل حجیم بودن صفحات نیازهای خاصی دارد که در این زمینه نیز نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

انتهای پیام/ل20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول