اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اختصاص ماشین آتش‌نشانی به دهستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده، به همه دهستان‌های کهگیلویه و بویراحمد ماشین آتش‌نشانی اختصاص می‌یابد.

اختصاص ماشین آتش‌نشانی به دهستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ابراهیم جعفری در نشست هماهنگی برنامه‌های سال 91 در جمع دهیاران گچساران با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد 61 از بزرگترین روزهای تاریخ ایران اسلامی بوده که فرهنگ بیت‌المقدس در این روز به ثمر نشست.

وی با اشاره به نشست فردای گروه 5+1 افزود: اگر فردا و در سالروز آزادسازی خرمشهر، ایران اسلامی در یک طرف میز و 5+1 کشور ابرقدرت دنیا در طرف دیگر میز می‌نشینند، به واسطه فداکاری‌های شهدای سوم‌ خردادهای ایران است.

جعفری یادآور شد: اگر امروز ایران اسلامی به عنوان مستقل‌ترین کشور دنیا می‌تواند حرف خود را با اقتدار کامل در دنیا بزند و اگر ایران اسلامی پرچمدار اسلام ناب محمدی(ص) در دنیا است به واسطه استقامت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدا و ایثارگران سوم خردادهای همیشه ماندگار ایران است.

وی همه اقتدار و عزت ملت ایران اسلامی را در سایه توکل به خدا و اطاعت از ولایت مطلقه فقیه دانست و وظیفه ملت ایران در قبال شهدا را سنگین عنوان کرد.

* مبنای اختصاص ماشین‌آلات به دهیاری‌ها، تعاونی دهیاری‌ها است

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت امام خمینی(ره) بیان داشت: دهیاران باید برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های این ایام برنامه‌ریزی مطلوبی داشته باشند.

جعفری با بیان اینکه برنامه‌ریزی دفتر امور روستایی برای ایجاد روستاهایی سبز، پاک، مقاوم و همدل است، خودکفایی دهیاری‌ها را از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های مهم برای دهیاری‌ها عنوان کرد.

وی دستیابی دهیاری‌ها به درآمدهای پایدار را از ضرورت‌های مهم و قابل توجه برای دهیاران دانست و گفت: رسیدن به خودکفایی نیازمند تلاش هر چه بیشتر دهیاران است.

جعفری با اشاره به اهمیت تشکیل تعاونی دهیاران در همه بخش‌های کهگیلویه و بویراحمد و با اشاره به فعالیت 11 تعاونی دهیاران در این استان ابراز داشت: چهار تعاونی دهیاری نیز در آستانه تشکیل و فعالیت قرار دارند.

وی یادآور شد: تعاونی دهیاران برای تقویت بنیه مالی و اقتصادی دهیاری‌ها به تفکیک در هر بخش تشکیل شده است.

جعفری ادامه داد: دهیاران عضو تعاونی دهیاران با انجام پروژه‌های عمرانی روستاها سود حاصله را به نسبت سهام تقسیم کرده و در راستای عمران روستایی هزینه می‌کنند.

این مقام مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا پایان سال 91 هر کدام از بخش‌های کهگیلویه و بویراحمد باید دارای یک تعاونی دهیاری باشند، ابراز داشت: از این پس مبنای تقسیم و اختصاص ماشین‌آلات به دهیاری‌ها تعاونی دهیاران است.

* ساماندهی 34 مسیر روستایی پر تردد در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: با توجه به اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها، بخش حمل و نقل روستایی در حال ساماندهی است.

جعفری با بیان اینکه در کشور 2 هزار مسیر ساماندهی می‌شود، افزود: در این طرح ساماندهی ناوگان حمل و نقل روستایی، 34 مسیر آن سهم کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه ساماندهی وضعیت حمل و نقل روستایی نیازمند همکاری و هماهنگی مسئولان و دهیاران است، ابراز داشت: ساماندهی و نظارت بر بیمه مسافر‌بران از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح است.

به گفته جعفری این طرح در کهگیلویه و بویراحمد 538 روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد و روستاهایی که در شعاع 10 تا 15 کیلومتری از مرکز شهرها قرار دارند در این طرح قرار داده نمی‌شوند.

وی از دهیاران خواست تا در تعریف پروژه‌ها دقت لازم را داشته باشند و بودجه‌های خود را منطبق با واقعیت تعریف کنند.

* دهیاران برنامه‌محور باشند

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص ماشین‌ آتش‌نشانی به دهستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم برای خرید ماشین آتش‌نشانی برای همه دهستان‌های این استان صورت گرفته است.

جعفری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد 43 دهستان دارد، افزود: موافقت‌نامه برای اختصاص ماشین آتش‌نشانی به شش دهستان در سال جاری صورت گرفته است و طی برنامه دو تا سه ساله به همه دهستان‌ها ماشین آتش‌نشانی اختصاص می‌یابد.

وی با تأکید بر برنامه‌محور بودن دهیاران از آنان خواست تا برای توسعه روستاهای خود ضمن برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های عمرانی و فرهنگی مطلوب و مؤثر، نظارت مستمری بر اجرای پروژه‌های عمرانی داشته باشند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول