اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور نمایشگاه‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان:

سهم صادرات طلای ایران به بازارهای خارجی ناچیز است

خبرگزاری فارس: مدیر امور نمایشگاه‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: ایران صادرات طلای خود را به اقلام خاصی محدود کرده و طبق آمار اعلام شده، تاکنون سهم بسیار ناچیزی از بازارهای جهانی دارد.

سهم صادرات طلای ایران به بازارهای خارجی ناچیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن رخشان ظهر امروز در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی فلزات گران‌بها، طلا، جواهر، سنگ‌های قیمتی، نقره، ساعت، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته اظهار داشت: بی‌شک حضور قدرتمند فعالان این صنعت در نمایشگاه‌ها، شاخص غیر قابل انکاری برای سنجش توانمندی‌های فعالان صنعت طلا و جواهر کشور است.

وی ادامه داد: حضور شرکت‌های شاخص تولید طلا و نقره و برندهای مطرح این بخش و نیز افزایش متراژ نمایشگاه در بخش تولیدات و مصنوعات طلا و جواهر از ویژگی‌های نمایشگاه سال جاری است. 

مدیر امور نمایشگاه‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از راه‌اندازی سایت اختصاصی نمایشگاه به منظور انجام مراحل ثبت‌نام و بازاریابی به صورت الکترونیکی گفت و اظهار داشت: برگزاری همایش تقدیر از چهره‌های ماندگار صنف طلا و جواهر در حاشیه نمایشگاه، اختصاص ساعات بازدید ویژه متخصصان و کارشناسان، گسترده کردن حامیان رسانه‌ای نمایشگاه و مشارکت تنگاتنگ و نزدیک آنان در امر اطلاع‌رسانی، افزایش فضای نمایشگاهی و در پی آن افزایش حضور مشارکت کنندگان و بازدید کنندگان، برگزاری سمینارهای تخصصی در حاشیه نمایشگاه و انجام ثبت‌نام تخصصی بازدید کنندگان از تفاوت‌های این دوره از نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته است. 

وی افزود: صنعت طلای ایران با پشتوانه قدمت تاریخی و مزیت‌های اقتصادی خود در شرایطی ادامه روزگار می‌دهد که با رقبایی مانند ترکیه و ایتالیا مواجه است.

رخشان کشور ترکیه را جدی‌ترین رقیب ایران عنوان کرد و اظهار داشت: ترکیه به عنوان کشوری که زمانی نه چندان دور، طلای ایرانی را به عنوان کالای وارداتی در مرزهای خود می‌پذیرفت، طی 10 سال گذشته صادرات جواهرآلات خود را به طور گسترده‌ای رونق داده و هدفی چون تبدیل شدن به پیشروترین صادر کننده جواهرآلات جهان را در سر دارد.

وی اضافه کرد: این کشور به عنوان جدی‌ترین رقیب ایران و بسیاری دیگر از کشورهای صاحب سبک و صاحب نام این صنعت، سالانه 400 تن طلا و 200 تن نقره تولید کرده و خود را در ردیف 5 کشور برتر تولید کننده این محصول جای داده است.

مدیر امور نمایشگاه‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: ایران نیز صادرات طلای خود را به اقلام خاصی محدود کرده و طبق آمار اعلام شده، تاکنون سهم بسیار ناچیزی از بازارهای جهانی دارد.

وی تاکید کرد: تجربه موفقیت صنعت طلا در کشورهایی نظیر ترکیه نشان داده که این کشورها از طریق ارزش‌یابی مزیت‌های نسبی خود و دیگران، ارزیابی و شناخت بازارهای هدف و ایجاد امنیت اقتصادی، رشد اقتصادی و بهره‌وری حداکثری را فراهم آورده‌اند.

رخشان قدمت صنعت طلا و جواهر ایران را 7 هزار ساله عنوان و تصریح کرد: وجود هزاران کارگاه طلاسازی در کشور و نیز ارتزاق بیش از 5 میلیون نفر از جمعیت کشور از طریق این حرفه، نشان‌گر ظرفیت‌ها و پویایی این صنعت درخشان کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات و حرکت‌های مطلوب انجام شده به خصوص در بخش خریداری ماشین‌آلات و به روز سازی تولیدات، توان رقابت مصنوعات طلای ساخت داخل با محصولات خارجی افزایش یافته و این نمایشگاه بستر مناسبی برای عرضه تولیدات و ارائه ایده‌های کاربردی می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول