اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/خبرهای کوتاه از اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر/

تشکر شفیق از شاه سعودی/اظهارات تحریک‌آمیز عمرسلیمان علیه اخوان‌المسلمون

خبرگزاری فارس: احمد شفیق نامزد شورای نظامی و نخست وزیر مبارک در دیدار با سفیر عربستان در قاهره مراتب تقدیر خود را از پادشاه این کشور به دلیل کمک‌ها و حمایت‌هایش از مصر به اطلاعسفیر رساند.

تشکر شفیق از شاه سعودی/اظهارات تحریک‌آمیز عمرسلیمان علیه اخوان‌المسلمون

به گزارش فارس به نقل از منابع خبری مصری، "عمر سلیمان"، معاون حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور در اظهاراتی تحریک‌آمیز درباره پیروزی اخوان المسلمون در این انتخابات هشدار داد.

عمر سلیمان با اشاره به اینکه با پیروزی اخوان المسلمون در انتخابات ریاست جمهوری اوضاع مصر خطرناک خواهد شد، نسبت به وقوع کودتای نظامی در این کشور هشدار داد و اعلام کرد که با وجود اخوان المسلمون سرنوشت فاجعه‌باری در انتظار مصر خواهد بود.

دست راست حسنی مبارک در ادامه اظهاراتش افزود: اخوان المسلمون، مصر را به پایگاه تروریسم تبدیل خواهد کرد و موجب دخالت جامعه بین المللی برای از بین بردن اخوانی‌ها در مصر خواهد شد.

عمر سلیمان از جمله نامزدهای رد صلاحیت شده در انتخابات ریاست جمهوری مصر در پایان گفت: مصر با وجود اخوان المسلمون و به قدرت رسیدن آنها به وضعیتی وخیم‌تر و بدتر از پاکستان و افغانستان دچار خواهد شد.

 

- تمجید شفیق از شاه سعودی

 

پایگاه خبری نهرین نت در گزارشی تحت عنوان "تمجید احمد شفیق از ملک عبدالله" نوشت: در راستای تحرکات آشکار و پنهان "احمد القطان"، سفیر عربستان سعودی در قاهره و دیدارهای وی با سیاستمداران و شخصیت‌های رسانه‌ای مصری، وی با احمد شفیق، آخرین نخست‌وزیر حسنی مبارک نیز دیدار کرد.

در این دیدار احمد شفیق از "عبدالله بن عبدالعزیز" به پاس حمایت‌هایش از مصر و مردم آن قدردانی کرد.

این دیدار در حالی صورت می گیرد که رژیم سعودی میلیون‌ها دلار برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری هزینه کرده است.

سعودی ها به دنبال احیای رژیم حسنی مبارک با حمایت از نامزدهای وابسته به این رژیم یعنی عمرو موسی و احمد شفیق هستند.

ناظران از تلاش‌های رژیم سعودی برای به کارگیری همه رسانه‌ها از جمله شبکه العربیه برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری مصر خبر می‌دهند.

رسانه‌های وابسته به رژیم سعودی تلاش دارند، افکار عمومی مصر را به سوی نامزد خاصی، به ویژه عمرو موسی و احمد شفیق سوق دهند و با ارائه تحلیل‌های روزانه و گفتگوهای ویژه مانع پیروزی اسلام‌گرایان در انتخابات شوند.

تلاش‌های رژیم سعودی با اقدامات آمریکا، اسرائیل و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس برای جلوگیری از پیروزی اسلامگرایان هماهنگ شده است.

 

- آتش زدن پوسترهای تبلیغاتی احمد شفیق

 

جوانان مصری پوسترهای "احمد شفیق"، نامزد غربگرای مصر و آخرین نخست وزیر حسنی مبارک را در یکی از خیابان‌های قاهره به آتش کشیدند.

این جوانان ضمن آتش زدن پوسترهای احمد شفیق زنجیره انسانی به  دور آن ایجاد کردند و شعار حکومت نظامیان باید ساقط شود، را سردادند.

پس از آن نیز درگیری‌هایی لفظی میان این جوانان و رهگذران رخ داد و جوانان اعلام کردند که احمد شفیق نمی‌تواند رئیس جمهور شود.

 

- اعتراض جنبش سوسیالیست‌های انقلابی مصر به حضور نامزدهای وابسته به رژیم سابق در انتخابات

 

خبر دیگر اینکه جنبش سوسیالیست‌های انقلابی مصر در اعتراض به حضور نامزدهای وابسته به رژیم سابق یعنی احمد شفیق و عمرو موسی به فاصله چند ساعت مانده به انتخابات ریاست جمهوری تجمع اعتراض آمیز برگزار می‌‌کنند.

منابع وابسته به این جنبش اعلام کردند که جنبش مذکور قرار است، پارچه نوشته‌هایی در مخالفت با نامزدی احمد شفیق و عمرو موسی در دست بگیرند.

 

- درخواست دولت پیشبرد امور مصر برای حفظ آرامش در انتخابات

 

از سوی دیگر "کمال الجنزوری"، نخست ‌وزیر دولت پیشبرد امور مصر در بیانیه‌ای ضمن درخواست برای حفظ آرامش در طول انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد، از نامزدها و احزاب سیاسی مصری می‌خواهم هواداران خود را به احترام به خواست دیگران و پذیرش نتایج انتخابات فراخوانند.

این درحالی است که کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر امروز از ورود گروهی از ناظران اتحادیه عرب و چند شخصیت بین‌المللی به قاهره برای مشارکت در نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول