اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان:

اصفهان سومین استان پذیرش تبعه افغانی در کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان گفت: استان اصفهان پس از دو استان تهران و مشهد سومین استان پذیرش تبعه خارجی افغانی در کشور است.

اصفهان سومین استان پذیرش تبعه افغانی در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهرام صمیمی پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری خود با اشاره به اینکه طرح آمایش هشت اتباع بیگانه به صورت سراسری در حال اجراست، اظهار داشت: براساس کنوانسیون ژنو افراد در غالب پناهنده و آواره و براساس قانون و قوانین کشورها می‌توانند حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه سه دهه کشور همسایه افغانستان دچار بحران‌های منجر به مهاجرت شد، افزود: در دهه نخست افغان‌ها به دلیل هجوم کمونیست‌ها به کشور افغانستان، دهه دوم حمله طالبان و دهه سوم به دلیل خود حکومت افغانستان که مستقل شده و نیز حضور آمریکایی‌ها به این کشور دچار آوارگی و پناهندگی به کشور ایران شدند.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان تصریح کرد: برای جلوگیری از فاجعه انسانی پذیرش اتباع به کشور باید ساماندهی شود که بر این اساس اکنون طرح آمایش هشت در راستای قانونمند کردن ورود اتباع در کشور در حال اجرا است.

*تمدید کارت اقامت اتباع خارجی در ایران آغاز شد

وی ادامه داد: در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغ کارت‌ها و مجوز اقامت هر ساله در خردادماه آغاز می‌شود که اکنون از ابتدای خردادماه این امر انجام می‌شود.

صمیمی با اشاره به اینکه تعدادی از اتباع در سال‌های گذشته به صورت غیر مجاز به کشور وارد شدند، اضافه کرد: این افراد در این فرصت می‌توانند به صورت خودمعرف برای مشخص شدن وضعیت خود اقدام کنند.

وی بیان داشت: دولت در نظر دارد که اتباع در طرح خود معرف و در چارچوب ضوابط ساماندهی شوند که تاکنون تعداد بسیاری از طریق وزارت کشور مجوزهایی را براساس شناسایی و مدت زمان حضور افراد صادر کرده است.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان هدف از آمایش را ترغیب افراد برای بازگشت به کشور خود، ساماندهی اتباع غیر مجاز، خارج شدن از وضعیت پناهندگی و روادید دانست و افزود: گشت‌های ویژه‌ای برای شناسایی افراد تبعه غیر ایرانی در نظر گرفته شده است که افراد تبعه را شناسایی و آنها را به کشورشان می‌فرستد.

وی افزود: در طرح خود معرف افراد مدت زمان حضور خود را در کشور جمهوری اسلامی اعلام می‌کنند.

صمیمی با اشاره به سفر رئیس جمهور افغانستان به ایران و مذاکرات بین دو رئیس جمهور برگ‌های «ترد» را به دو دسته مجردها و متأهل‌ها دانست و گفت: یک سری ویزا و گذرنامه برای این افراد تهیه شده است که وضعیت اقامت را از سوی کشور مربوطه مشخص کرده  است.

وی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور کشورمان به افغانستان درخواست شد گذرنامه افراد متأهل در داخل کشور صادر شود که در چارچوب قوانین و موافقت‌نامه این امر اجرایی و در استان اصفهان انجام می‌شود.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان با بیان اینکه مدت این صدور گذرنامه 15 روز است، ادامه داد: برای عدم تجمع افراد به صورت دو نوبته انجام می‌شود، در منطقه بختیاردشت اصفهان با حضور مسئولان مربوط به امر گذرنامه پاسپورت صادر می‌شود.

*60 درصد افراد مهاجر خارجی مجرد هستند

صمیمی با اشاره به اینکه 700 هزار نفر در طرح خود معرف در کشور حضور پیدا کرده‌اند، گفت: روادید این افراد باید پس از خودمعرفی از طریق نیروی انتظامی صادر شود.

وی با بیان اینکه 60 درصد از افراد مهاجر در ایران مجرد هستند، افزود: در گلوگاه‌های استان تمهیداتی اندیشیده شده است که از ورود افراد قاچاق خارجی جلوگیری کند.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان هم‌چنین استان اصفهان را سومین استان پذیرش تبعه افغانی دانست و گفت: تهران و مشهد به ترتیب بیشترین پذیرش مهاجران خارجی را در کشور دارند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول