اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان:

کشته‌های در صحنه حوادث رانندگی، 40 درصد است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: کشته‌های حوادث رانندگی در صحنه 40 درصد است که این عدد را می‌توان کاهش داد.

کشته‌های در صحنه حوادث رانندگی، 40 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین چناریان ظهر امروز در بازدید از اداره کل انتقال خون استان کرمان اظهار داشت: از زمانی که دستگاه‌ها و نهادهای امداد و نجات به کمک پلیس آمدند، 35 درصد کاهش در میزان کشته‌ها در حوادث را شاهد بوده‌ایم که این نشان دهنده تأثیر عملکرد امداد و نجات و پشتیبانی است.

وی افزود: اعتقاد من بر این است که این حوزه هنوز هم جای کار دارد و با توجه به اینکه کشته‌های حوادث رانندگی در صحنه 40 درصد است، این عدد را می‌توان کاهش داد.

چناریان تصریح کرد: انتقال خون سازمانی مؤثر در سلامت و به ویژه حیات بیماران است که نقش اساسی داشته و اصلی‌رین نیاز مردم در زمان حوادث و سوانح را در اعمال جراحی و تأمین خون برآورده می‌کند.

وی ابراز داشت: ‌کار انتقال خون پنهان، اما مؤثر، حیاتی و نجات‌بخش است و ما در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی اعلام همکاری می‌کنیم و مردم استان کرمان نیز به دلیل حادثه‌خیز بودن استان‌ باید همکاری و مشارکت داشته باشند.

چناریان با اشاره به اینکه در استان کرمان 25 هزار کیلومتر جاده داریم، بیان داشت: با کار بیشتری در حوزه امداد و نجات و همکاری با پلیس می‌توانیم تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: انجام عمل‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در استان کرمان به دلیل پشتوانه‌های علمی، پزشکی و کار انتقال خون است که این امر هم به توسعه درمان و خدمات به مردم کمک می‌کند و هم علاوه بر کاهش هزینه جابه‌جایی مردم به استان‌های دیگر، از لحاظ روحی و روانی نیز به آنها کمک می‌کند.

وی با قدردانی از فعالیت‌های اداره کل انتقال خون استان کرمان گفت: نیروی انتظامی کرمان که با توجه به عملیاتی بودن استان از جمعیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است‌ به منظور همکاری با اداره کل انتقال خون اعلام آمادگی می‌کنیم و با توجه به انجام عملیات‌ها و مجروح و مصدومان عملیات، نیاز متقابلی بین اداره کل انتقال خون و نیروی انتظامی وجود دارد.

چناریان تصریح کرد: طرح امام رضا (ع) در زمینه بهداشت و درمان کارکنان نیروهای مسلح فعالیت می‌کند و در یکی از بخش‌های این طرح فرهنگ‌سازی بوده و در این راستا کارشناسان اداره کل انتقال خون می‌توانند در برنامه‌های ما حضور یافته و نسبت به اهدای خون و این کار حسنه فرهنگسازی کرده و افراد را ترغیب کنند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول