اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو شهر قم و قزوین

کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه قزوین گفت: کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی خرداد امسال به پیشنهاد مقام معظم رهبری در دو شهر قم و قزوین برگزار می‌شود.

کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام صادق ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی به پیشنهاد مقام معظم رهبری، با هماهنگی‌های آیت‌الله ری‌شهری و با حضور علمای قم، تهران و قزوین در چهارم خردادماه در قم و ششم خردادماه در قزوین برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری برای برپایی این کنگره زحمات بسیاری کشیدند و از مقام این عالم وارسته تجلیل و از مسئولان برگزاری این مراسم علمی و عرفانی نیز حمایت و تشکر کردند.

این مسئول بیان کرد: مقام معظم رهبری از آیت‌الله ری‌شهری به خاطر زحماتی که برای برپایی این کنگره کشیده‌اند تشکر کرده و درباره جایگاه علمی و مذهبی عبدالجلیل رازی قزوینی مطالب ارزنده‌ای را بیان فرموده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: مقام معظم رهبری پیرامون شخصیت این عالم، فرموده‌اند: "آثار عبدالجلیل رازی قزوینی هر چند برای قرن ششم است اما بسیار ادبیات روان و خوبی دارد و در این قرن جدید، چنین ادبیات بی‌نظیر است که باعث شده تا امروز فهم مطالب وی برای خوانندگان آثار این عالم قابل فهم و علاقه اهل علم به مطالعه این آثار زیاد باشد".

وی افزود: مقام معظم رهبری، مقام علمی و کلامی عبدالجلیل قزوینی را بسیار بزرگ ارزیابی کرده و عبدالجلیل را در منطق و کلام صاحب نظر و فن دانسته‌اند.

ابراهیمی اضافه کرد: عبدالجلیل قزوینی به خوبی برای حقانیت شیعه استدلال و دلیل می‌آورد در صورتی که تعداد کمی از علمای آن دوران از این توان علمی برخوردار بودند.

وی عبدالجلیل رازی قزوینی را یکی از سخنوران توانمند زمان خود دانست که به خوبی می‌توانست در مقابل شبهه‌پراکنی‌های زمان خود استدلال و برهان بیاورد و خاطرنشان کرد: در قزوین علمای بسیار زیادی داریم که برای معرفی بیشتر آنها نیاز به برگزاری چنین کنگره‌هایی وجود دارد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول