اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در دیدار با رئیس جمهور آمریکا

کرزی: افغانستان چشم به راه دهه تحول است/بر خروج نظامیان تأکید داریم

خبرگزاری فارس: حامد کرزی در دیدار با رئیس جمهور آمریکا با اشاره به این که افغانستان نمی‌خواهد بار دوش کشورهای خارجی باشد، اظهار داشت که این کشور چشم به راه دهه تحول است.

کرزی: افغانستان چشم به راه دهه تحول است/بر خروج نظامیان تأکید داریم

به گزارش فارس، حامد کرزی در دیدار با باراک اوباما بیان داشت که افغانستان بر تعهد خود برای روند انتقال مسئولیت‌های امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای افغان و تکمیل این روند در سال 2013 میلادی تأکید دارد.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد: حامد کرزی در این دیداری که روز یکشنبه در شهر "شیکاگو" صورت گرفت، بر تکمیل روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان تا سال 2014 میلادی تأکید کرد تا این کشور دیگر بار دوش جامعه جهانی نباشد.

رئیس جمهور افغانستان افزود: افغانستان چشم به راه دهه تحول است تا برای تقویت ظرفیت نهاد‌های خود و توسعه دولت‌داری و اقتصاد بهتر گام‌های استواری بردارد.

کرزی در عین حال گفت: جامعه جهانی به ویژه آمریکا و متحدان آن با ما خواهند بود تا باهم گام‌های بلندی برداریم و به سوی سال 2024 زمانی که افغانستان از خود دفاع خواهد کرد، حرکت کنیم.

در بیانیه تصریح شده است: حامد کرزی با اشاره به سند همکاری درازمدت استراتژیک کابل- واشنگتن، گفت: امضای این سند، صفحه جدیدی را در روابط میان افغانستان و آمریکا گشوده است.

بر اساس این منبع، بارک اوباما نیز در سخنانی گفت که امضای پیمان استراتژیک کابل- واشنگتن و اجلاس شیکاگو، بخشی از دیدگاه مشترکی است که افغانستان بتواند از دهه جنگ به دهه تحول یعنی به صلح و ثبات و توسعه برسد.

نشست شیکاگو روز گذشته با حضور سران ناتو آغاز شد و امروز نیز ادامه خواهد داشت.

محور این نشست، موضوع افغانستان از جمله حمایت از نیروهای امنیتی این کشور اعلام شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول