اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

راسموسن: زودتر از موعد از افغانستان خارج نمی‌شویم

خبرگزاری فارس: دبیر کل ناتو ضمن اعلام مخالفت با تصمیم رئیس جمهور فرانسه برای عقب‌نشینی زودهنگام از افغانستان تاکید کرد که ناتو زودتر از موعد از افغانستان عقب‌نشینی نخواهد کرد.

راسموسن: زودتر از موعد از افغانستان خارج نمی‌شویم

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "فرانس 24"، "آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل ناتو  اعلام کرد که که عقب‌نشینی نیروهای خارجی از افغانستان طبق جدول زمانی اعلام شده انجام خواهد شد.

وی افزود: بر خلاف تصمیم رئیس جمهور فرانسه درباره خارج شدن نیروهای این کشور از افغانستان تا پایان سال جاری میلادی، موضوع عقب‌نشینی از افغانستان به هیچ وجه مطرح نیست.

دبیر کل ناتو که پیش از آغاز نشست ناتو در شیکاگو صحبت می‌کرد، افزود: خروج زود هنگام از افغانستان مورد بحث نبوده و تا زمانی که عملیات ناتو در افغانستان به موفقیت نرسد، نیروهای خارجی در افغانستان باقی خواهند ماند.

وی اضافه کرد:اولاند اعلام کرد که آماده است به گونه دیگری از ماموریت ناتو در افغانستان حمایت کند و البته ما در این رابطه با وی گفت وگو خواهیم کرد.

راسموسن گفت که بطور دقیق نمی داند که اولاند قصد دارد چه پیشنهادی در مورد حمایت از ماموریت ناتو در افغانستان به گونه ای دیگر ارائه کند.

بیش از 50 نفر از رهبران جهان روز یکشنبه برای شرکت در نشست ناتو در شیکاگو گردهم می آیند تا در مورد راهبرد خروج از افغانستان به توافق برسند این در حالی است که اولاند اخیرا اعلام کرد که نیروهای این کشور در سال 2012 از افغانستان خارج خواهند شد که اعلام این تاریخ زودتر از زمان تعیین شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول