اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای سومین بار

نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان تیزهوش در مشگین‌شهر برپا شد

خبرگزاری فارس: سومین نمایشگاه دستاوردهای علمی دانش‌آموزان تیزهوش و توانمند مشگین‌شهری در مرکز استعدادهای درخشان این شهرستان گشایش یافت.

نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان تیزهوش در مشگین‌شهر برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مرکز پرورش استعدادهای فرزانگان مشگین‌شهر عصر امروز در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: سومین نمایشگاه دستاوردهای علمی دانش‌آموزان مراکز علمی فرزانگان و تیزهوشان با هدف ایجاد فضای رقابتی و تجلیل از آثار برتر برگزار شده است.

مینا غایبی تصریح کرد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این رقابت و نمایشگاه ممتازان المپیادهای علمی، برترین‌های مرکز آموزشی فرزانگان، جشنواره‌های خوارزمی و مسابقه پژوهشگران سمپاد هستند که تازه‌ترین محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

وی به توانمندی دانش‌آموزان و اهمیت حمایت از فعالان این عرصه را یادآور شد و خاطر‌نشان کرد: دانش‌آموزان ایران اسلامی ما در سنگر علم و مهارت‌های دانش به چنان قدرت و توانمندی دست یافته‌اند که به یقین می‌توان ادعا کرد که کشورمان در حال حاضر یکی از قطب‌های عرصه علم و مجاهدت و عرصه پرتوان دانش است.

این مسئول در ادامه بیان کرد:‌ ما اگر امروز ادعا می‌کنیم که کشورمان می‌تواند بر قدرت‌های پوچ و توخالی دنیا فایق آید با تکیه بر علم و مهارت‌های روزافزون در این حوزه است که به یقین قادر می‌باشیم ابهت و عظمت نظام اسلامی را حفظ و احیا کنیم.

غایبی ادامه داد: دانش‌آموزان ممتاز ما با به رخ کشیدن توانمندی‌های علمی خود دنیا را به حیرت انداخته‌اند و تداوم این مسیر می‌تواند ایران را در رسیدن به چشم‌انداز علمی منطقه و برترین کشور در حوزه فناوری‌های جدید کمک کرده و یاری نماید.

به گزارش فارس، رئیس مرکز پرورش استعدادهای فرزانگان مشگین‌شهر در ادامه اضافه کرد:‌ در کنار علم، مهارت و کاربردی کردن آن بسیار ضروری است که در این زمینه دانش‌آموزان هوشمند کشورمان می‌توانند خلاقانه مسیر علم و فناوری‌های جدید را طی کنند.

در این نمایشگاه دانش‌آموزان با شوق و علاقه خاص حاضر شده و توانمندی‌های خود را در ساخت دستگاه تولید انرژی تجدیدپذیر، ساخت بتن‌های مقاوم و استفاده از آنها در ساختمان‌سازی را به نمایش گذاشته و به معرفی این دستاوردها پرداختند.

یکی از دستاوردهای خوب دانش‌آموزان در این نمایشگاه و تولیدات و ابتکارات آنها ساخت گهواره هوشمند و حساس به صدای کودک بود که به یقین سبب شده با صدای کودک این گهواره به حرکت درآمده و مادر نیز اگر در محیطی خارج از آن فضا باشد از طریق کنترل این گهواره را به حرکت درآورد.

چند نفر از دانش‌آموزان تیزهوش مشگین‌شهری برای جایگزینی سوخت فسیلی در خودروها سوخت زیستی تولید کرده و روانه بازار مصرف کردند.

تولید برق از پرتقال یکی دیگر از دستاوردهای این نمایشگاه بود به طوری که دانش‌آموزان با استفاده از دو میله از جنس متفاوت نظیر مس و روی و با بهره‌گیری از آب میوه که دارای اسید است انرژی شیمیایی را به برق تبدیل کرده و برای مصارف مختلف به کار گرفتند.

این نمایشگاه برای بازدید دانش‌آموزان و علاقمندان تا سوم خرداد دایر است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول