اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران خبر داد

تکمیل مرکز نمایشگاهی مازندران توسط بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: برای تکمیل مرکز نمایشگاهی مازندران با چند سرمایه‌گذار وارد مذاکره شدیم.

تکمیل مرکز نمایشگاهی مازندران توسط بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری عباسعلی وفایی‌نژاد ظهر امروز در دومین جلسه شورای اداری شهرستان ساری در شهرک صنعتی ناحیه یک این شهر با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حمایت از تولید ایرانی اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت کاری استان برای توسعه کار درهای صنعتی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال تولید ملی حمایت عملی از واحدهای تولیدی انجام شود بیان داشت: برخی از واحدهای راکد در شهرک صنعتی مازندران باید با برنامه‌ریزی مشخص فعال شوند.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی مازندران با تاکید بر اجرایی شدن شعار تولید ملی گفت: اجرایی شدن شعار تولید ملی تنها مربوط به مجریان دستگاه‌های دولتی نیست و عملی شدن این شعار نیاز به همدلی و همراهی همه‌جانبه دارد.

وفایی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح آمایش در شهرک‌های صنعتی کشور بیان داشت: ایجاد هر واحد تولیدی در شهرک صنعتی نیاز به برنامه بلندمدت و متناسب با نیاز کشور و بازار  دارد.

این مسئول با بیان اینکه نباید واحدی در شهرک صنعتی ایجاد شود که پس از تولید و عدم نتیجه‌گیری در بازار معضل زیست‌محیطی برای سایر واحدها ایجاد کند خاطر نشان کرد: به دلیل ممنوعیت ورود صنایع به مازندران از اعتبار بخش صنعت دور بودیم و از طرفی مازندران قطب کشاورزی نیز انتخاب شد ولی اعتبارات مناسبی در بخش کشاورزی نیز به مازندران اختصاص داده نشد.

وی با بیان اینکه مازندران دو برابر از متوسط کشور در میزان سرانه صنعت عقب است بیان داشت: میزان سرانه صنعتی در مازندران پنج متر برای هر نفر است و این در حالی است که در کشور برای هر نفر 15 متر سرانه صنعتی در نظر گرفته شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با بیان اینکه مازندران قطب صنعت گردشگری کشور است یادآور شد: حفظ محیط‌ زیست مازندران نیز باید دغدغه ملی باشد و اعتبارات ملی نیز برای حفظ محیط زیست در مازندران اختصاص داده شود.

این مسئول با بیان اینکه توسعه صنعت در مرکز استان باید جدی دیده شود خاطر نشان کرد: در حال حاضر از ظرفیت مرکز استان فقط برای انجام امور اداری بهره‌برداری می‌شود و در سایر بخش‌ها پیشرفتی در مرکز استان نداشتیم.

وفایی‌نژاد با بیان اینکه بودجه متوسط عمرانی و تملک شهرک‌های صنعتی در کشور 6 درصد است عنوان کرد: بودجه عمرانی و تملک شهرک صنعتی مازندران 3.2 دهم درصد ‌‌و این موضوع بر توسعه فعالیت‌های شهرک صنعتی مازندران تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و 250 واحد صنعتی در 38 شهرک و ناحیه صنعتی مازندران فعال است اضافه کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای ایجاد شهرک صنعتی جدید نداریم و باید تلاش کنیم تا از واحدهای موجود به نحو مناسبی بهره‌برداری شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از پیگیری انجام شده برای تکمیل پروژه مرکز نمایشگاهی مرکز استان مازندران خبر داد و گفت: برای تکمیل مرکز نمایشگاهی ساری با چند سرمایه‌گذار وارد مذاکره شدیم.

این مسئول از اجرای سه طرح بزرگ در واحد صنعتی ساری خبر داد و متذکر شد: برای تکمیل این واحدها نیاز به همراهی فرماندار مرکز استان داریم.

وفائی‌نژاد در پایان اذعان داشت:‌‌ در توسعه شهرک‌های صنعتی موجود در مازندران هر قدمی که فرمانداران بردارند مجموعه شهرک صنعتی مازندران دو برابر هزینه می‌کند.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول