اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد

ارتقای شاخص‌های سلامت در مصوبات سفرهای استانی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مصوبات سفرهای استانی دولت به کردستان زمینه ارتقای شاخص‌های سلامت را فراهم کرد به گونه‌ای که هم‌اکنون دورترین نقاط استان از خدمات بهداشتی ودرمانی برخوردار هستند.

ارتقای شاخص‌های سلامت در مصوبات سفرهای استانی

طیب قدیمی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد در حال حاضر دورترین مناطق استان از شاخص‌های سلامت در سطح بالایی برخوردار شده‌اند و این به میمنت وجودی نظام جمهوری اسلامی حاصل شده است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان کردستان اضافه کرد: اجرای برنامه پزشک خانواده، بهسازی مراکز بهداشت خانه‌های روستایی، تجهیز بیمارستان‌ها به امکانات روز همگی نشان از توجه و اهتمام ویژه دولت و نظام اسلامی به مقوله سلامت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: مقوله بهداشت و درمان مقوله‌ای چند وجهی است و به همین دلیل تصویب مصوبات در تمام بخش‌ها از جمله طرح‌های آبرسانی، گازرسانی، راهسازی و غیره بر این موضوع اثرگذار است.

قدیمی در ادامه بیان کرد: در سفر نخست هیئت دولت به کردستان 13 مصوبه در حوزه بهداشت و درمان به تصویب رسید که 9 مورد از 10 مصوبه حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان محقق شده، یک مصوبه آن در دست اجراست و 3 مصوبه دیگر به وزارت راه و شهرسازی برای اجرا واگذار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در حال حاضر اجرای مصوبات ساخت سه بیمارستان در شهرهای سروآباد، بانه و سقز از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است که یکی از این طرح‌ها در حال آماده‌سازی و تحویل و 2 بیمارستان دیگر در دست ساخت است.

افزایش تخت‌های ویژه بیمارستانی

قدیمی در ادامه از افزایش تخت‌های ویژه بیمارستانی کودکان و بزرگسالان از 20 تخت به 95 تخت خبر داد و تصریح کرد: احداث و بهره‌برداری 9 باب ساختمان فوریت‌های پزشکی بین جاده‌ای، احداث مرکز جراحی باز قلب و احداث 60 باب خانه پزشک برای استقرار پزشکان متخصص در شهرستان‌های استان از دیگر مصوبات سفر رهبری بوده است.

وی به افزایش دستگاه‌های سی‌تی اسکن از سه دستگاه به 9 دستگاه اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی دستگاه شتاب‌دهنده خطی رادیوتراپی برای درمان بیماران سرطانی از دیگر مصوبات سفر نخست هیئت دولت به کردستان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در سفر دوم هیئت دولت به کردستان 13 طرح به تصویب رسید که 11 مصوبه آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان بطور کامل به بهره‌برداری رسیده است.

قدیمی بیان کرد: همچنین یک مصوبه دیگر در حال اجراست و 2 مصوبه دیگر در حوزه سازمان انتقال خون و بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

تحقق 4 مصوبه دور سوم سفر هیئت دولت

وی ادامه داد: ساخت بیمارستان سروآباد و ساختمان دانشکده دندانپزشکی، تجهیز نیروی انسانی و امکانات لازم، ساخت تعدادی مراکز بهداشتی و درمانی در روستاها، ساخت استخر و خوابگاه دانشجویی، تجهیز و بهسازی تمام مراکز بهداشتی ـ درمانی و ... از دستاوردهای دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به کردستان در حوزه بهداشت و درمان است.

قدیمی همچنین تصریح کرد: در سومین سفر استانی هیئت دولت به کردستان 15 مصوبه درحوزه بهداشت و درمان به تصویب رسید که چهار مصوبه از 11 مصوبه در حوزه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی به‌طور کامل به بهره‌برداری رسیده و هفت مصوبه در حال پیگیری و اجراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: 4 مصوبه از این مصوبات مربوط به سازمان انتقال‌خون است.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول