اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی خواستار شد

تدوین تقویم جهادگران و شهدای بومی آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی خواستار استخراج تقویم جهادگران و شهدای بومی استان شد.

تدوین تقویم جهادگران و شهدای بومی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده در نخستین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با توجه به فرهنگ ایثار و شهادت دین مبین اسلام شکل گرفته که این امر سبب ماندگاری و تاثیرگذاری آن در جوامع مختلف است.

وی با اشاره به تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نشان از اهمیت این موضوع برای دولت خدمتگزار دارد.

به گفته این مسئول بیشترین توجه به ابعاد مختلف انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس در دوران دولت‌ نهم و دهم صورت گرفته است که این نشان از اهمیت این موضوع از دید دولت خدمتگزار دارد و تشکیل شوراهایی از جمله شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاییدی بر این مدعاست.

وی اضافه کرد: شهادت، ایثار و از خودگذشتگی در راه ارزش‌های والای الهی جزو سنت‌های الهی بوده و در طول بشریت رواج داشته است.

جلال‌زاده تاکید کرد: در برگزاری مراسم‌های مختلف درباره انقلاب و دفاع مقدس نباید دچار عادت و یکنواختی شد چرا که این موضوع سبب کاهش میزان اثربخشی در بخش‌های مختلف می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: توجه به خلاقیت و ابتکار در این مراسم‌ها نباید فراموش شود چرا که خلاقیت و ابتکار ضامن ماندگاری است.

وی گفت: دستگاه‌های مختلف اجرایی و در حالت کلی همه افراد جامعه میراث‌دار و امانت‌داران خط ایثار و شهادت هستند و باید این میراث را حفظ کنیم.

جلال‌زاده ادامه داد: مخاطبان ویژه و برگزارکنندگان مراسم‌های مربوط به حوزه دفاع مقدس، قشر جوان و نوجوان جامعه هستند از این رو توجه جوانان به فرهنگ ایثار و شهادت و چگونگی تربیت آنان از جمله مسائلی است که باید مدنظر قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: شهدا شاخص‌های ما هستند و در این زمینه جوانان می‌توانند با خلاقیت و ابتکارهای خود بهتر و بیشتر در این موضوع اثربخش باشند.

جلال‌زاده با اشاره به اهمیت برنامه‌های ایثار و شهادت، بر هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان با این شورا تاکید کرد و خواستار استخراج تقویم جهادگران و شهدای بومی استان شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت بحث ایثار و شهادت و مرتبط بودن این موضوع با تمام دستگاه‌های اجرایی استان گفت: برای نخستین بار 10 مستند در زمینه نقش استان در چگونگی شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی و 10 مستند درباره نقش استان در دفاع مقدس تولید و منتشر شده است.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی افزود: همچنین رونمایی از شش جلد کتاب از خاطرات شفاهی سرداران و بسیجیان توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول