اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز آغاز شد

سرشماری طرح پزشک خانواده در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت:‌ اجرای سرشماری طرح پزشک خانواده از امروز در اردبیل آغاز شده و بعد از جمع‌آوری آمار، پرونده الکترونیکی سلامت ارایه می‌شود.

سرشماری طرح پزشک خانواده در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در مراسم آغاز طرح سرشماری پزشک خانواده در اردبیل اظهار داشت:‌ سرشماری طرح پزشک خانواده در بسیاری از شهرهای کشور و استان اردبیل به پایان رسیده و در آخرین مرحله مرکز استان اردبیل از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: این سرشماری تا نیمه تابستان تکمیل شده و با جمع‌آوری اطلاعات از مهر ماه امسال به صورت کلی در تمام شهرهای استان اردبیل طرح پزشک خانواده شکل عملیاتی و اجرایی به خود می‌گیرد.

پورفرضی خطاب به خانوارها خاطر نشان کرد: همکاری خوب خانوارها در دادن اطلاعات دقیق می‌تواند ما را در عملیاتی کردن مطلوب این طرح کمک کند به طوری که با استفاده از اطلاعات پایه که جمع‌آوری آن از خانوارها کمتر از چهار یا پنج دقیقه زمان می‌برد در برنامه‌ریزی‌ها بسیار مؤثر و کارآمد می‌باشد.

این مسئول اضافه کرد: بعد از جمع‌آوری اطلاعات در مرحله اول پرونده الکترونیکی به خانوارها تشکیل شده و طرح پزشک خانواده به صورت عملیاتی شکل اجرا به خود می‌گیرد.

وی ادامه داد: خانوارها باید در این سرشماری بهره‌مندی خود از مزایای بیمه را مطرح کنند که بعد از پایان سرشماری با فراخوانی که انجام می‌شود با تشکیل پرونده الکترونیکی بیمه خانوارها در اجرای این طرح معتبر می‌باشد.

پورفرضی در ادامه سخنان خود بیان کرد: یکی از مزایای اصلی اجرای این طرح بهره‌مندی عادلانه مردم از امکانات بهداشتی و درمانی می‌باشد که انتظار می‌رود همه خانواده‌ها از مزایای طرح پزشک خانواده که در سه سطح می‌باشد، بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: افراد مختلف جامعه بدون عضویت در این طرح نمی‌توانند از خدمات بیمه‌ای و درمانی با فرانشیز در نظر گرفته استفاده کنند چرا که اجرای پزشک خانواده کمک می‌کند تا افراد در سه سطح عمومی، تخصصی و فوق‌تخصصی مورد معالجه و درمان قرار گیرند.

فرماندار مشگین‌شهر نیز در جلسه بررسی اجرای طرح پزشک خانواده در این شهرستان افزود: اجرای طرح پزشک خانواده زمینه ایجاد اشتغال را تسهیل کرده و با اجرای آن بخشی از مشکلات بیکاران فارغ‌التحصیل رشته‌های پزشکی برطرف می‌شود.

فتح‌آقا محمداوغلی تصریح کرد: برای هر سه هزار جمعیت شهری یک پزشک، یک ماما، یک پرستار و یک نیروی آزمایشگاهی مشغول به کار می‌شود.

وی با بیان این‌که در سرشماری سال 90 تعداد جمعیت شهرستان افزایش یافته، اجرای این طرح را سبب ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه دانست.

محمداوغلی به در حال احداث بودن سه مرکز درمان‌بستر رضی، لاهرود و مرادلو اشاره کرد و اظهار داشت:‌ با اخذ مجوز لازم از وزارت بهداشت و درمان به زودی سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولیعصر (عج) راه‌اندازی می‌شود که در این زمینه یک پزشک متخصص مغز و اعصاب نیز استخدام شده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول