به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، سید محمدظاهر سیاوش صبح امروز در جمع روابط عمومیهای ادارات و نهادهای شهرستان بهمئی و تجلیل از روابط عمومیهای برتر این شهرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه در عصر ارتباطات هستیم باید به گونهای عمل کرد که بازخورد و بیلان کار ادارات و نهادها مشخص شود.
این مسئول گفت: این قشر باید با اطلاعرسانی به موقع، شکار به موقع صحنهها و دید وسیعی که دارند بتوانند بر جامعه اشراف کامل داشته باشند.
سیاوش افزود: روابط عمومیها فرهنگها، آداب و رسوم، بایدها و نبایدهای جوامع مختلف را شناسایی و نحوه برخورد و معاشرت افراد مختلف را برای برخورد متقابل یاد بگیرند.
وی با بیان اینکه روابط عمومیها پل ارتباطی بین تمامی ادارات و نهادها با یکدیگر، مردم و جامعه هستند، افزود: برای موفق شدن در انجام رسالت خود همواره باید جلوتر از افکار عمومی حرکت و پیشبینی کنند که افکار عمومی در آینده ممکن است چه نیازها و انتظاراتی داشته باشند.
فرماندار بهمئی تصریح کرد: روابط عمومی باید بتواند از دستاوردهای جدید و ارتباطاتی که در دنیا در حال تغییر و تحول است بهره جسته و برای رشد و ترقی به آنها توجه داشته باشند.
سیاوش در ادامه گفت: با توجه به پیشرفتهای الکترونیک در همه عرصهها، روابط عمومیها باید بتوانند با علوم روز آشنا شده و جدیدترین فناوریها در این عرصه را برای بالا بردن سطح عملکرد خود به کار گیرند.
وی با اشاره به اینکه برای تحول در روابط عمومی آموزش نیروی انسانی، تغییر و تحول محیط اداری و فناوری اطلاعات اقتضا میکند که مدیریت روابط عمومی رفتار دموکراتیک را برای مشارکت نیروها در محیط سازمانی و خارج از آن نهادینه سازد، افزود: روابط عمومیها باید فلسفه وجودی مدیریت را با ایجاد جاذبه، تشویق، رفتار خردمندانه و مشارکت جویانه دنبال کنند.
سیاوش خاطرنشان کرد: مدیران دستگاهها، نهادها، سازمانها، باید با شرح وظایف روابط عمومیها آشنایی داشته باشند تا آنها را یک عکاس، خبرنگار، پوستر چسبان، پلاکارت نویس ندانند.
وی گفت: مدیران باید بدانند روابط عمومیها آینه تمام نمای سازمان، مبلغ، منادی، چشم بینا و گوش شنوای خوبی برای ادارات و مشاور و برنامهریز عالی برای مدیر مجموعه هستند.
وی با اشاره به اینکه اگر روابط عمومیها ضعیف عمل کنند سازمان رو به زوال خواهد رفت، گفت: درست است امروزه رسانههای عمومی و جراید نقش اساسی را برای اطلاع رسانی ایفا میکنند ولی روابط عمومی از طریق نطق قوی، سخن شیوا و رسا در مجالس، محافل، سمینارها و جلسات میتوانند رسانه ای قوی برای سازمان خود باشند.
انتهای پیام/صا20/ژ1001