اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه:

رسانه‌ها ظرفیت‌ انتقاد را در جامعه تقویت کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه گفت: رسانه‌های جمعی باید ظرفیت‌های انتقاد را بین مسئولان و در جامعه تقویت کنند.

رسانه‌ها ظرفیت‌ انتقاد را در جامعه تقویت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جواد شریف‌نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار صمیمانه با عوامل خبرگزاری فارس، اظهار داشت: خبرنگاران باید به شکل هنرمندانه از مسئولان انتقاد کنند چراکه در این صورت زودتر و بهتر به نتیجه مورد نظر خود دست می‌یابند.

وی تصریح کرد: نقدهای تند و صریح موجب جبهه‌گیری می‌شود ولی نقدهایی که توأم با ظرافت و به شکل هنرمندانه توسط خبرنگار مطرح شود، اغلب نتیجه بهتری دارد از این رو انتظار می‌رود نمایندگان مطبوعات با رصدکردن مسائل جامعه نسبت به طرح نظرها، نقدها و پیشنهادهای خود مبادرت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: زمان حکومت محمد شاه قاجار، به عبارتی 187 سال پیش از این، روزنامه فریاد ارومیه در 24 شماره منتشر شد ولی بعد از مدتی انتشار آن را متوقف کردند چراکه اغلب محتویات این نشریه توسط هم‌وطنان ارمنی تهیه می‌شد از طرف دیگر مردم ارومیه در انتشار کاغذ اخبار نقش زیادی داشته‌اند که این موضوع نشان‌دهنده سطح سواد بالای مردم و غنای فرهنگی جامعه در آن برهه از تاریخ است.

وی با بیان اینکه مطبوعات در دنیای کنونی به سمت تخصصی‌شدن پیش می‌رود، ادامه داد: در روزنامه‌ها مسائل مختلف مانند سیاسی، اقتصادی، اجتماعی به صورت حرفه‌ای دنبال می‌شود به همین دلیل تأثیرگذاری آنها در جامعه بیش از سابق است زیرا به دنبال گروه‌های هدف اعم از جوانان، بانوان، ورزشکاران و ... بوده و آنها را از نظر اطلاعات غنی می‌کنند.

شریف‌نژاد افزود: مطبوعات با قرارگرفتن در کنار قوه مقننه، قضاییه و مجریه به عنوان رکن چهارم دموکراسی قلمداد شده و به معنای واقعی کلمه یکی از ارکان قدرت می‌باشند چرا که فعالیت در این حوزه منجر به این می‌شود مسئولان خود را مقابل مردم پاسخگو بدانند.

این مسئول اظهار کرد: خوشبختانه امروز شاهد این موضوع هستیم که رسانه‌ها بعضی مسائل اجتماعی، اقتصادی و ... را به طور سلسله‌وار پی‌گیری می‌کنند ولی از طرف دیگر کم‌شدن محتوای تولیدی در رسانه‌ها را شاهد هستیم که انتظار می‌رود این روند اصلاح شود زیرا مطلبی که ساخته و پرداخته روزنامه‌نگار باشد به مراتب تأثیرگذارتر خواهد بود.

 

رسانه‌ها فضای اعتماد را در جامعه ایجاد کنند

در این دیدار همچنین سرپرست خبرگزاری فارس در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: رسانه‌های جمعی باید به قصد اصلاح امور به انتقادکردن بپردازند و این موضوع را سرلوحه اعمال خود قرار دهند و همچنین برای اعتمادسازی در جامعه بکوشند.

ابراهیم آقازاده انتقاد به قصد تخریب را بی‌نتیجه و دور از اخلاق حرفه‌ای دانست و گفت: افراد فعال در رسانه‌های جمعی اعم از رسانه‌های مجازی و مکتوب باید جهت رشد اقتصادی و فرهنگی جامعه مسائل را رصد کرده و نقاط ضعف را به نیت سازندگی به مسئولان منتقل کنند.

وی ادامه داد:‌ همچنین از مسئولان نیز انتظار می‌رود نقدها و تحلیل‌های روزنامه‌نگاران را صمیمانه پذیرا بوده و از ظرفیت‌های نهفته در این حوزه به نحو مطلوب در راستای تحقق برنامه‌های اجرایی، فرهنگی و ... بهره ببرند.

سرپرست خبرگزاری فارس در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: سال‌های متمادی به آذربایجان‌غربی نگاه امنیتی وجود داشت لیکن مطبوعات باید از طریق انعکاس موفقیت‌ها و دستاوردهای مختلف نسبت به اصلاح این رویکرد اهتمام بورزند تا به تدریج شاهد اصلاح این قبیل دیدگاه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش زیادی در ساختن و اصلاح فرهنگ بر عهده دارند، ادامه داد: این استان به دلیل قدمت تاریخی و هم‌زیستی اقوام مختلف کنار یکدیگر از نظر فرهنگی بسیار غنی و پربار است و فعالان عرصه رسانه نباید از نقش خود در حوزه فرهنگ‌سازی غفلت کنند.

آقازاده اظهار داشت: رسانه‌ها از نخستین روزی که در عرصه خبر حضور دارند برای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق مدینه فاضله مطلوب معمار کبیر انقلاب و رهبری در این استان مرزی رو به جلو گام برداشته‌اند.

انتهای پیام/ل10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول